Oto lista nowości:
Implementacje DLSS z ostatnich dni
Czerwiec był miesiącem obfitującym w gry z technikami RTX. Strzelanka Necromunda: Hired Gun ukazała się na samym początku miesiąca i już od dnia premiery wspiera DLSS. Technika ta trafiła do No Man’s Sky 3 czerwca. The Persistence otrzymała 11 czerwca łatkę wprowadzającą do gry zarówno DLSS jak i ray tracing. Rainbow Six: Siege posiada wsparcie dla DLSS od 14 czerwca. A dostępna w ramach wczesnego dostępu przygodowa gra akcji Chernobylite, polskiego studia The Farm 51, dostała obsługę DLSS jeszcze przed oficjalną premierą zaplanowaną na 28 lipca.
Dostępna od teraz: wtyczka DLSS do Unreal Engine 5
Firmy NVIDIA i Epic rozpoczęły erę ray tracingu w czasie rzeczywistym w grach wideo prezentując w 2018 roku demo Reflections, wykorzystujące silnik Unreal Engine 4. Obecnie ray tracing, DLSS i inne techniki NVIDIA są wbudowane bezpośrednio w Unreal Engine 4, pomagając programistom szybko i łatwo wzbogacić swoje gry o urozmaicone efekty oraz zwiększyć ich wydajność.
Epic przygotowuje obecnie silnik Unreal Engine 5, który w zeszłym miesiącu został udostępniony w ramach wczesnego dostępu. Od teraz twórcy gier mogą z łatwością dodawać wsparcie dla DLSS do swoich najnowszych projektów dzięki wydaniu wtyczki NVIDIA DLSS właśnie dla Unreal Engine 5. Jest ona dostępna za pośrednictwem Unreal Engine marketplace.
22 czerwca: Już jutro premiera gry LEGO Builder’s Journey wykorzystującej technikę DLSS oraz ray tracing
Lego Builder’s Journey to klimatyczna gra logiczna, która zadebiutowała jako popularna mobilna platformówka w Apple Arcade. Na tegorocznych targach Computex ogłosiliśmy, że pojawi się w rozszerzonej i udoskonalonej formie na PC, wykorzystując DLSS oraz ray tracing do renderowania najbardziej realistycznych klocków LEGO, jakie do tej pory widziano w jakiejkolwiek grze.
Lego Builder’s Journey zabłyśnie na PC wzbogacona o wykorzystujące ray tracing cienie, odbicia, okluzję otoczenia i globalną iluminacje oraz działająca szybciej dzięki technice NVIDIA DLSS. Lego Builder’s Journey to pierwsza gra w historii wykorzystująca ray tracing na silniku Unity.
22 czerwca: gracze korzystający z systemu Linux otrzymają wsparcie techniki DLSS w grach przeznaczonych dla API Vulkan w środowisku Proton
Obsługa NVIDIA DLSS dla gier uruchamianych w API Vulkan w środowisku Proton będzie możliwa od 22 czerwca. Umożliwi to graczom linuksowym wykorzystanie dedykowanych rdzeni Tensor, w które wyposażone są karty graficzne GeForce RTX, do zwiększenia liczby wyświetlanych klatek na sekundę w takich grach jak Doom Eternal, No Man’s Sky czy Wolfenstein: Youngblood. Wsparcie dla tytułów wykorzystujących w środowisku Proton API DirectX pojawi się jesienią tego roku.
29 czerwca: Doom Eternal otrzyma poprawę jakości obrazu dzięki ray tracingowi oraz wzrost wydajności dzięki technice DLSS
DLSS oraz odbicia wykorzystujące ray tracing pojawią się w grze Doom Eternal 29 czerwca. Doom to kolejna popularna seria gier, która korzysta z pionierskich technik dla graczy firmy NVIDIA, aby zwiększyć ich wydajność oraz jakość obrazu.
1 lipca: Rust otrzyma wzrost wydajności dzięki DLSS
Facepunch Studios wprowadzi 1 lipca obsługę techniki NVIDIA DLSS do wieloosobowego survivalu Rust. W maju tego roku gra otrzymała wsparcie techniki NVIDIA Reflex, która zredukowała opóźnienia systemowe nawet o 38%, dzięki czemu rozgrywka stała się bardziej responsywna, a gracze korzystający z kart GeForce RTX jeszcze lepsi.
W najbliższych dniach czekają nas zapowiedzi kolejnych gier wykorzystujących techniki oferowane przez karty graficzne GeForce RTX. Mowa między innymi o Red Dead Redemption 2.