Oto technika NVIDIA DLSS 3.5 z rekonstrukcją promieni, zastosowanie sztucznej inteligencji na najwyższym poziomie

Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, DLSS 3.5 z Ray Reconstruction potrafi dokładnie odtworzyć brakujące piksele i detale w obrazie, co przekłada się na lepszą jakość grafiki oraz bardziej realistyczne efekty świetlne. W ten sposób gry komputerowe stają się bardziej immersyjne i przyjemne wizualnie, co z kolei podnosi doznania użytkowników.

Warto zaznaczyć, że DLSS 3.5 z Ray Reconstruction to nie tylko świetne oświetlenie, ale także większa stabilność i wydajność gier. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, technika ta pozwala osiągnąć wyższą liczbę klatek na sekundę przy zachowaniu wysokiej jakości obrazu. Oświetlenie to kluczowy element wpływający na całe doświadczenie gracza. Dlatego warto docenić nowoczesne technologie jak DLSS 3.5 z Ray Reconstruction, które umożliwiają twórcom jeszcze bardziej zaawansowane i realistyczne światy wirtualne.

Istnieją jednak pewne ograniczenia w symulowaniu oświetlenia. Aby wypełnić brakujące piksele, które nie zostały prześledzone, ręcznie dostrojone denoisery wykorzystują dwie różne metody, czasowo gromadząc piksele w wielu klatkach i przestrzennie interpolując je w celu połączenia sąsiednich pikseli. Dzięki temu procesowi zaszumione surowe dane wyjściowe są konwertowane na pełnowartościowy obraz z ray tracingiem. Proces ten jest niezwykle czasochłonny, a dostrojenie odszumiaczy nie należy do łatwych zadań, dlatego DLSS 3.5 z Ray Reconstruction wprowadza wyszkoloną przez superkomputer NVIDIA sieć neuronową, która generuje wyższej jakości piksele pomiędzy próbkowanymi promieniami. Rozpoznaje ona różne efekty ray tracingu, aby podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące wykorzystania danych czasowych i przestrzennych, a także zachowuje informacje o wysokiej częstotliwości w celu uzyskania wyższej jakości skalowania. Rozpoznaje też wzorce oświetlenia z danych treningowych, takie jak globalne oświetlenie lub okluzja otoczenia i rekonstruuje je w grze.

Tak naprawdę, to dopiero początek rozwoju sztucznej inteligencji w grach komputerowych. DLSS 3.5 opiera się o najnowocześniejsze techniki AI, w tym:

  • Super Resolution: AI rekonstruuje wyraziste klatki na podstawie niższej rozdzielczości, maksymalizując wydajność bez utraty jakości.
  • Frame Generation: Sztuczna inteligencja wykorzystując sąsiadujące klatki, aby przewidzieć i wygenerować nowe, co jeszcze bardziej zwiększa wydajność i zapewnia wyjątkowo płynne wrażenia.

Aby dowiedzieć się więcej, możesz przeczytać cały wpis na blogu AI Decoded.

Author avatar

Zastępca redaktora naczelnego
Więcej informacji o

Wejdź do świata filmów i seriali na:

Movies Room logo