Dzisiaj podczas targów Computex NVIDIA przekazała kilka informacji ze świata gier. Technika DLSS 4 jest już dostępna w ponad 125 grach i aplikacjach, a 10 nowych tytułów otrzyma wsparcie już wkrótce.
DOOM: The Dark Ages otrzyma w czerwcu aktualizację wprowadzającą path tracing oraz technikę DLSS Ray Reconstruction. Gra Portal with RTX otrzymała wsparcie technik DLSS 4 oraz RTX Neural Radiance Cache. We współpracy z ModDB ogłoszono konkurs RTX Remix Mod Contest z nagrodami o wartości 50 000 dolarów.
Technika DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation dostępna w ponad 125 grach i aplikacjach
Pod koniec stycznia tego roku technika DLSS 4 zadebiutowała wraz z kartami graficznymi GeForce RTX serii 50. W dniu premiery obsługiwała 75 gier i aplikacji. Już w marcu liczba ta przekroczyła 100 tytułów, a obecnie dostępna jest w ponad 125 grach i aplikacjach. Liczbę tę udało się osiągnąć dwa lata szybciej niż miało to miejsce w przypadku techniki DLSS 3. DLSS 4 to najszybciej implementowana technika graficzna w historii firmy NVIDIA.
DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation pozwala na generowanie do trzech dodatkowych klatek na każdą tradycyjnie wyrenderowaną klatkę. Współpracując z pełnym zestawem technik DLSS potrafi zwiększyć liczbę wyświetlanych klatek nawet ośmiokrotnie w porównaniu do tradycyjnego renderowania. W przypadku komputerów stacjonarnych i laptopów z kartami graficznymi GeForce RTX serii 50 oznacza to maksymalną jakość obrazu w najwyższych rozdzielczościach i wyjątkową płynność rozgrywki.
Oto zapowiedziane gry i aplikacje, które otrzymają wsparcie techniki DLSS 4:
Więcej informacji:
DOOM: The Dark Ages otrzyma w czerwcu aktualizację wprowadzająca path tracing i technikę DLSS Ray Reconstruction
Gra DOOM: The Dark Ages zadebiutowała w ubiegłym tygodniu, a posiadacze kart graficznych GeForce RTX serii 50 mogą doświadczyć najlepszych wrażeń dzięki partnerstwu technologicznemu firm NVIDIA oraz id Software. Gra wykorzystuje efekty ray tracingu oferowane przez silnik idTech8 i wspierane przez rdzenie RT w kartach GeForce RTX oraz techniki DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation oraz NVIDIA Reflex.
Zapowiedziana na czerwiec aktualizacja wprowadzi path tracing, dostępny wyłącznie na pecetach. Śledzenie ścieżek przenosi jakość oświetlenia opartego na ray tracingu na wyższy poziom, odzwierciedlając dodatkowe szczegóły i elementy gry. Technika NVIDIA Spatial Hash Radiance Cache (SHaRC) jest wykorzystywana do wydajnego obliczania oświetlenia opartego na śledzeniu ścieżek, podczas gdy NVIDIA Shader Execution Reordering dodatkowo przyspiesza wydajność na kartach GeForce RTX. Aby zapewnić, że grafika z włączonym path tracingiem wygląda absolutnie najlepiej, tradycyjne denoisery zostały zastąpione na kartach GeForce RTX techniką DLSS Ray Reconstruction. Wykorzystuje ona sztuczną inteligencję i generuje obrazy o wyższej jakości z większą liczbą szczegółów.