Abbitt ma ponad 30 lat doświadczenia w branży i zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są proste, lecz konkretne i skuteczne instrukcje w nauce modelowania 3D, które gwarantują stopniowy postęp. Jego początki z grafiką 3D wiązały się w wyjątkowymi wyzwaniami. Aplikacje kosztowały praktycznie tyle samo co komputer, a bardzo wolny internet sprawiał, że uczył się on z filmów instruktażowych zapisanych na kasetach VHS. #wspomnieńczar
Jako źródło inspiracji do wykonania modelu smoka, Abbitt wykorzystał materiały z witryn Pinterest oraz ArtStation. Natomiast cała pracę wykonał w Blenderze, który jest najpopularniejszym i darmowym programem do grafiki 3D.
W trakcie procesu twórczego ujawniła swój potencjał karta graficzna GeForce RTX 4090. Abbitt wykonywał drobne detale w rzutni programu Blender Cycles znacznie szybciej, dzięki akcelerowanemu przez karty RTX silnikowi OptiX. To umożliwiło płynne, interaktywne modelowanie z fotorealistycznymi szczegółami. Nakładanie i aplikowanie tekstur przebiegało łatwo i sprawnie.
Renderowanie finalnych plików w popularnych aplikacjach kreatywnych 3D, takich jak Blender, Autodesk Maya z Autodesk Arnold, OTOY OctaneRender czy Maxon Redshift, działa od 70 do 200% szybciej na karcie GeForce RTX 4090, w porównaniu do kart poprzedniej generacji. To nieoceniona oszczędność czasu dla freelancerów, których gonią terminy oraz studentów pracujących nad projektami grupowymi.
Szczegółowe informacje na temat procesów twórczych Granta Abbitta można znaleźć na blogu NVIDIA Studio. Warto również odwiedzić jego kanał na YouTube, na którym w każdy piątek o 18:00 odbywają się transmisje na żywo.