Zaktualizowany w styczniu wzór ikonki aplikacji Amazona, przedstawia krótki pasek niebieskiej taśmy z wcięciem, przyklejonej nad charakterystycznym „uśmiechem”, czyli logiem marki. Niektórzy z obserwujących stwierdzili, iż nowa ikona przypomina wąsy w stylu szczoteczki do zębów, które są powiązane z Niemieckim dyktatorem. Gigant technologiczny w związku z odzewem internautów zmienił design na zagiętą gładką taśmę.
https://twitter.com/alexhern/status/1366396140116131842?s=20
Amazon zdradza, iż pierwotna ikona był testowana w kilku krajach, zanim doszło do zmiany.
Niefortunnie dla Amazona wizualizacja taśmy paczkowej na oryginalnym logo natychimast kojarzy się z wąsem Hitlera, ponieważ kształt ten jest zakorzeniony w naszych podświadomościach jako takich – nie jest to najlepsze skojarzenie dla marki, która chce wywołać zachwyt na progu domu. – powiedziała dyrektor wykonawcza firmy Coley Porter Bell, która zajmuje się kreowaniem marek
Logo aplikacji, które pojawiło się na smatfonach i tabletach, na początku przedstawiało grafikę wózka sklepowego. Nowy design oparł się na brązowym kartonie Amazona, kawałku taśmy pakowej i charakterystycznym firmowym uśmieszku.
Zaprojektowaliśmy nową ikonę, aby wywołać oczekiwanie, podekscytowanie i radość, gdy klienci rozpoczynają swoją podróż zakupową na telefonie, tak jak w momencie w którym widzą nasze pudełka na swoim progu. – powiedział przedstawiciel firmy Amazon.
Moi rodzice używają Amazona prawie każdego dnia. Będą oni zagubieni przez następne kilka z nich. Kiedy zapytają mnie gdzie zniknął Amazon, odpowiem im im, żeby szukali kartonowego Hitlera – powiedział jeden z klientów sklepu
To nie jest tylko podarta szkocka taśma, to jest podarta szkocka taśma, która ma oryginalny kształt i jest zaraz nad uśmieszkiem- razem tworzą one coś co wygląda dla mnie jak uśmiechnięty Adolf. – zdradził inny internauta
Firmy zmieniają i zamieniają swoje loga cały czas. To dobrze świadczy o Amazonie, że słucha swoich klientów. Jest to jasne, iż obchodzi ich co klienci powiedzą i są oni dla firmy najistotniejsi. Jest to tylko i wyłącznie dobra rzecz. – powiedział twórca firmy zajmującej się projektowaniem log.
Twarz dyktatora jest tak rozpoznawalna, że przez wielu ludzi dostrzegana jest w symbolach, które nie mają z nim kompletnie nic wspólnego. Niektórzy popadają w psychozę na tym punkcie.
W 2011, zdjęcie domu w Swansea, który przypominał akwarelistę stało się viralem w internecie. W 2002 roku skrytykowana została marka sportowa Umbro, po tym jak odkryto, iż jeden z jej trenerów ma takie samo imię, jak toksyczny gaz, który został wykorzystany przez Niemców do zamordowania milionów Europejczyków.
Źródło: bbc.com / Ilustracja wprowadzenia: fot. Christian Wiediger on Unsplash