PROGNOZA 1: Smartfony nie będą już tylko smartfonami, a ich interakcja z naszym otoczeniem będzie jeszcze większa.
W 2020 roku zachowania ludzi znacznie się zmieniły. Obecnie wyjątkowo mocno rzuca się w oczy potrzeba łączności i dostępności. W roku 2021 i kolejnych latach ta zmiana będzie katalizatorem innowacji, dzięki którym smartfony zyskają nowe możliwości.
Dan Dery, wiceprezes ds. produktów globalnych Motoroli, mówi:Jako producenci OEM już teraz dostosowujemy nasze strategie produktowe, marketingowe i ogólnobiznesowe do nowej rzeczywistości. Patrząc jednak w przyszłość, dostrzegamy w tym okazję do pojawienia się nowej fali innowacji, które zaczną odgrywać główną rolę.
Dzięki sieciom 5G i bardziej responsywnym procesorom łączność staje się szybsza i stabilniejsza, a smartfony będą pełnić ważniejszą funkcję w jej zapewnianiu. Udoskonalenia łączności umożliwią smartfonom lepszą i efektywniejszą interakcję z innymi urządzeniami w naszym otoczeniu, dzięki czemu staną się też konsolami do gier czy elementami sprzętu komputerowego. W epoce intensywnie wykorzystywanej łączności zdalnej smartfony będą nie tylko pomagać nam w efektywniejszym wykonywaniu zadań związanych z nową rzeczywistością, takich jak praca zdalna i nauka w domu.
PROGNOZA 2: W 2021 r. zwiększy się zapotrzebowanie na technologie o określonej funkcjonalności.
Konsumenci wciąż oczekują produktów, które będą nadążać za ich intensywnym trybem życia, ale też rozwiązywać określone problemy i zaspokajać konkretne potrzeby. Producenci sprzętu zaczynają się koncentrować na wprowadzaniu na rynek urządzeń odpowiadających oczekiwaniom wszystkich typów konsumentów.
W ostatnich dwóch latach zaobserwowaliśmy mocną koncentrację kilku gigantów technologicznych na urządzeniach do gier. Mogą to być komputery z doskonałą specyfikacją gamingową, takie jak Lenovo Legion 7i, czy smartfony zapewniające graczom imponujące wrażenia audio, realistyczny obraz na wyświetlaczach oraz najszybsze działanie na rynku — takie jak motorola edge. Spodziewamy się, że to podejście będzie kontynuowane— mówi Dan Dery.
W dalszej części roku tendencje te wykroczą poza świat gier, by zapewnić konsumentom bardziej wyspecjalizowane rozwiązania, takie jak profesjonalne funkcje fotograficzne do mediów społecznościowych, zwiększona wytrzymałość i wygoda dla konsumentów prowadzących aktywny styl życia, a nawet większa mobilność i elastyczność urządzeń. Konsumenci będą na przykład nadal poszukiwać rozwiązań zapewniających mobilność, ale bez ograniczania inteligencji i funkcjonalności związanych z większymi ekranami.
Choć konsumenci podróżują teraz mniej, jeszcze bardziej niż zwykle potrzebują rozwiązań technicznych, które będą wystarczająco elastyczne i mobilne, by nadążać za nieustającymi zmianami w ich stylu życia. Rozwiązaniem będzie tu składane urządzenie oferujące zarówno przenośność, jak i funkcjonalność.
PROGNOZA 3: Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona w sklepach
Rozwiązania z dziedziny rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej (VR/AR) wyjdą poza sferę gier oraz edukacji i zagoszczą także w sklepach internetowych. W 2020 roku konsumenci na całym świecie rzadziej dokonywali zakupów osobiście, głównie wskutek lokalnie obowiązujących ograniczeń. Ponieważ szacuje się, że w samym 2020 roku sprzedano 190 milionów urządzeń 5G, można oczekiwać, że konsumenci będą używać funkcji VR/AR do testowania produktów, przymierzania ubrań, a nawet projektowania wnętrz bez wychodzenia z domu. Robienie zakupów i wypróbowywanie nowych produktów nie będzie już wymagało ich dotykania, a producenci będą musieli znaleźć sposoby na zapewnianie klientom maksymalnie realistycznych wrażeń. To zaś będzie możliwe przede wszystkim dzięki rozwojowi i upowszechnianiu się łączności 5G.