LG Electronics, lider innowacyjnej technologii w mobilności, ogłosił, że oparta na systemie webOS platforma treści motoryzacyjnych (ACP) będzie wspierać strumieniowe przesyłanie treści w nowych europejskich samochodach Kia Corporation. Platforma zadebiutuje w modelu EV3, a następnie zostanie dodana do nadchodzących EV4, EV5 i New Sportage. To kolejny krok w rozszerzaniu obecności LG na rynku europejskim, po sukcesach odniesionych wcześniej w Korei.
System LG ACP działa na rozpoznawalnej platformie webOS, która obsługuje już ponad 240 milionów telewizorów LG Smart TV na całym świecie. Dostosowany specjalnie do środowiska motoryzacyjnego, system webOS oferuje kierowcom i pasażerom natychmiastowy dostęp do szerokiej gamy treści i usług. Stanowi on podstawowy element „LG AlphaWare”, czyli kompleksowego pakietu rozwiązań dla pojazdów definiowanych programowo (SDV), mając za zadanie przekształcić pojazd w prawdziwą „przestrzeń życiową na kołach”.
Europejskie modele Kia zaoferują pasażerom szeroki wybór rozrywki w samochodzie. Wśród dostępnych serwisów streamingowych znajdą się popularne platformy, takie jak Netflix, Disney+ i YouTube. Oferta obejmie również treści dostępne na LG Channels, Baby Shark World for Kids, Stingray Karaoke, Play.Works, Haystack News czy Vasari. W dalszej części roku oferta ma zostać poszerzona o Rakuten TV, Napstera oraz niemiecką platformę OTT Joyn. Dostęp do aplikacji będzie możliwy wyłącznie po zaparkowaniu pojazdu, co ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa i pozwala pasażerom na transformację wnętrza samochodu w prywatną salę kinową.
Wprowadzając platformę webOS Automotive Content Platform do europejskiej linii modeli Kia, ułatwiamy ludziom korzystanie z ulubionych treści, gdziekolwiek się znajdują. Firma LG pozostaje zaangażowana w umacnianie partnerstwa i rozszerzanie ekosystemu treści, aby zapewnić rozrywkę i łączność w pojazdach na najwyższym poziomie.
– Eun Seok-hyun, prezes LG Vehicle Solution Company
Należy pamiętać, że aby uzyskać dostęp do usług przesyłania strumieniowego, wymagany jest samochodowy plan taryfowy. Dostęp do niektórych aplikacji może również wymagać osobnej subskrypcji.
Źródło: Informacja prasowa LG