Nowe dane Epsona. Ponad cztery piąte polskich nauczycieli stwierdza, że w trakcie lekcji uczniowie mają problem z odczytywaniem treści z monitorów

Z przeprowadzonego badania przez Epson na temat technologii w polskich szkołach wynika, że wielu uczniów ma trudności z odczytywaniem treści wyświetlanych na monitorach, co wpływa na ich zaangażowanie i współpracę podczas lekcji. Aż 84% nauczycieli zauważa, że uczniowie, zwłaszcza ci siedzący w tylnej i bocznej części klasy, mają problem z widocznością, co skłania ich do przestawiania uczniów, by ją poprawić.

Alternatywne rozwiązania technologiczne, takie jak interaktywne projektory, mogą stanowić odpowiedź na te problemy. Nauczyciele dostrzegają korzyści płynące z ich zastosowania, wskazując na lepszą widoczność materiałów dla wszystkich uczniów oraz większe zaangażowanie w procesie nauki. Prawie połowa ankietowanych uważa, że projektory ułatwiają praktyczne nauczanie i wspierają pracę w grupach, co jest istotne dla rozwoju umiejętności współpracy wśród uczniów.

Wnioski z badania podkreślają potrzebę inwestycji w nowoczesne technologie edukacyjne, które mogą wspierać proces nauczania i ułatwiać uczniom przyswajanie wiedzy w bardziej efektywny sposób. W kontekście rosnącej roli technologii w edukacji, warto rozważyć implementację innowacyjnych rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania współczesnego nauczania.

Szkoły mają wielką szansę na poprawę wyników i osiągnięć uczniów, wybierając inną technologię inną niż standardowa, np. zastępując monitory interaktywnymi projektorami. Obraz rzutowany z projektora jest o wiele większy i jaśniejszy, zapewniając każdemu uczniowi dobry widok. Inspiruje to uczniów do współpracy i zapewnia, że wszyscy w klasie mogą w pełni uczestniczyć w zajęciach –  powiedział Andrzej Bieniek z Epson Polska.

Author avatar

Zastępca redaktora naczelnego
Więcej informacji o

Wejdź do świata filmów i seriali na:

Movies Room logo