Dziś przyglądamy się najnowszemu bezprzewodowemu zestawowi słuchawkowemu od HyperX, gamingowej dywizji HP – modelowi Cloud III S Wireless. To ewolucja cenionego modelu Cloud II, stworzona z myślą o współczesnych graczach. Jestem z nich zadowolony, ale zanim zagłębimy się w szczegóły, sprawdźmy, co oferuje ten „nowy” HyperX.
HyperX Cloud III S Wireless to zestaw słuchawkowy zaprojektowany z myślą o szerokiej gamie platform: od PC, przez PlayStation 5 i 4, po Nintendo Switch i urządzenia mobilne. Litera „S” w nazwie oznacza dodanie łączności Bluetooth, co zwiększa wszechstronność tego modelu w porównaniu do standardowego Cloud III Wireless.
Producent wskazuje na ważne aspekty: wysoką jakość dźwięku i komfort użytkowania. Słuchawki wyposażono w 53-milimetrowe, ustawione pod kątem przetworniki dynamiczne, które mają za zadanie dostarczać angażujące doznania dźwiękowe. Słusznie, że to podkreślają, bo dźwięk jest pierwsza klasa, wykonanie premium a słuchawki bardzo przyjemnie otulają głowę.
Jedną z imponujących cech jest żywotność baterii. HyperX deklaruje do 120 godzin pracy w trybie bezprzewodowym 2.4GHz i aż 200 godzin w trybie Bluetooth. To wynik, który pozwala na długie sesje grania.
Mikrofon to kolejny atut. Mamy tu wysokiej jakości, odłączany mikrofon na wysięgniku, który zapewnia klarowną komunikację. Dodatkowo, wbudowany mikrofon zapasowy to opcja do swobodniejszego użytku. Całość uzupełnia technologia dźwięku przestrzennego DTS® Headphone:X®, która ma zwiększać immersję i potencjalnie dawać przewagę w grach poprzez lepszą lokalizację dźwięku.
Jeśli chodzi o design, HyperX Cloud III S Wireless kontynuuje estetykę, którą znamy – matowa czerń z subtelnymi czerwonymi akcentami. Słuchawki wyglądają solidnie i profesjonalnie, bez zbędnych, krzykliwych elementów RGB.
Konstrukcja słuchawek jest rewelacyjna, oparta na trwałej aluminiowej ramie ze stalowymi elementami, co przekłada się na poczucie wyjątkowej solidności i jakości wykonania.
Ważąc 341.5 grama, należą do cięższych zestawów, ale dzięki obfitej wyściółce pałąka i nauszników, waga jest dobrze rozłożona. Komfort, będący znakiem rozpoznawczym serii Cloud, jest tu priorytetem.
Nauszniki i pałąk są obficie wyściełane charakterystyczną pianką pamięciową HyperX, pokrytą miękkim materiałem skóropodobnym. Dzięki temu słuchawki leżą wygodnie i nie uciskają, nawet podczas wielogodzinnych sesji. Zapewniają też dobrą pasywną izolację od hałasu z otoczenia.
Jedyny aspekt komfortu to tendencja do nagrzewania się uszu po długich sesjach albo jak w pomieszczeniu jest już ciepło. Jest to typowy problem dla nauszników ze skóry ekologicznej, która zapewnia doskonałą izolację, ale jest mniej oddychająca niż tkanina.
Sterowanie jest proste i intuicyjne. Na lewym nauszniku znajdziemy przycisk wyciszenia mikrofonu, przycisk zasilania/parowania oraz port ładowania USB-C. Na prawym – pokrętło głośności i przełącznik do płynnego przełączania między trybami 2.4GHz i Bluetooth.
W kontekście jakości dźwięku, Cloud III S Wireless wyróżnia się w grach. 53-milimetrowe przetworniki dostarczają angażujący dźwięk, który jest kluczowy dla immersji. Profil audio jest bardziej zrównoważony i dopracowany niż w poprzedniku, Cloud II.
DTS® Headphone:X® Spatial Audio to technologia, która może zapewnić przewagę audio w dynamicznych grach, pozwalając na precyzyjną lokalizację przeciwników. Grając w takie tytuły jak Assassin’s Creed Shadows, byłem w stanie wychwycić subtelne detale, co pozwalało na lepsze planowanie ruchów. W EA Sports FC 24 słuchawki dobrze radziły sobie z separacją głosu komentatorów od dźwięków tłumu, a w Baldur’s Gate 3 precyzyjnie odtwarzały dźwięki otoczenia i dialogi.
Jeśli chodzi o muzykę, dla mnie ten zestaw sprawdził się bardzo dobrze i niczego mi nie brakowało. Zakładam, że istnieją lepsze słuchawki do słuchania muzyki, ale jako, że nie jestem zatwardziałym audiofilem i nie wierzę w złote kable to te do muzyki sprawdziły się w moim przypadku równie dobrze co do gier.
Klarowność komunikacji jest ważna w grach online, a HyperX Cloud III S Wireless w tym aspekcie wypada dobrze. Odłączany mikrofon na wysięgniku jest chwalony za klarowną komunikację. To 10-milimetrowy mikrofon z wbudowanym metalowym filtrem pop i wskaźnikiem wyciszenia LED. Moi znajomi z drużyny potwierdzili, że słychać mnie wyraźnie.
Słuchawki mają też wbudowane mikrofony MEMS, które są przydatne do rozmów telefonicznych czy spotkań online, bez mikrofonu na wysięgniku. Należy jednak pamiętać, że ich jakość jest niższa niż głównego mikrofonu.
Żywotność baterii to mocna strona tego zestawu. Deklarowane 120 godzin w trybie 2.4GHz i 200 godzin w Bluetooth przekładają się na tygodnie użytkowania.
Łączność bezprzewodowa 2.4GHz za pomocą dongla USB-C zapewnia niskie opóźnienie, przełącznik podwójnej łączności działa płynnie. Zasięg jest więcej niż zadowalający, mogłem swobodnie przemieszczać się po mieszkaniu bez utraty sygnału.
Podczas zbierania informacji na temat tych słuchawek i poprzedników natrafiłem na uwagi, że w przeszłości HyperX mierzył się z problemami z aktualizacjami firmware’u, które mogły „uceglić” zestawy słuchawkowe, czyniąc je bezużytecznymi. Chociaż HyperX twierdzi, że problem został naprawiony, a społeczność znalazła obejścia, to jednak rzuca cień na ogólną niezawodność.
Ustawienia korektora (EQ) w NGenuity potrafiły nie działać, a oprogramowanie miało problemy z rozpoznawaniem sterowników. Problemy często wynikały z używania nieoryginalnych kabli USB-C do aktualizacji (potrzebny jest kabel z funkcją przesyłania danych). To pokazuje, jak doświadczenie użytkownika zależy od jakości oprogramowania towarzyszącego.
HyperX Cloud III S Wireless to zestaw słuchawkowy, który oferuje komfort, długą żywotność baterii i dobry dźwięk w grach. 53-milimetrowe przetworniki i DTS® Headphone:X® Spatial Audio zapewniają angażujące wrażenia, a klarowny mikrofon na wysięgniku to gwarancja dobrej komunikacji. Dodanie Bluetooth w wariancie „S” sprawia, że są to wszechstronne słuchawki, które sprawdzą się zarówno przy PC, jak i konsoli czy smartfonie.
Jednakże, jego największym minusem są problemy z oprogramowaniem NGenuity i aktualizacjami firmware’u. Incydenty z „cegleniem” zestawów słuchawkowych i niestabilnością funkcji oprogramowania budzą obawy dotyczące niezawodności. Brak kompatybilności z konsolami Xbox oraz brak gniazda jack 3.5mm również może być minusem dla graczy wieloplatformowych, którzy cenią sobie elastyczność połączeń.
Dla mnie, jako użytkownika, który ceni komfort i jakość dźwięku w grach, te słuchawki to dobry wybór, pomimo początkowych kłopotów z oprogramowaniem. Jeśli jesteś graczem PC, PlayStation, Switch lub mobilnym i szukasz komfortowego zestawu z długą baterią i dobrym mikrofonem, HyperX Cloud III S Wireless jest wart rozważenia. Bądź przygotowany na ewentualne wyzwania związane z oprogramowaniem. Mimo to, jestem z nich zadowolony.
Cecha | Specyfikacja |
---|---|
Producent | HyperX |
Model | Cloud III S Wireless |
Typ przetworników | Dynamiczne, ustawione pod kątem |
Średnica przetworników | 53 mm |
Pasmo przenoszenia | 10 Hz – 21 KHz |
Impedancja | 64 Ω |
Typ mikrofonu | Na wysięgniku (elektretowy kondensator, jednokierunkowy), Wbudowany (MEMS, dookólny) |
Łączność | Bezprzewodowa 2.4GHz (dongle USB-C), Bluetooth |
Kompatybilność platform | PC, PS5, PS4, Nintendo Switch, Mobile |
Żywotność baterii | 120 godzin (2.4GHz), 200 godzin (Bluetooth) |
Czas ładowania | 4.5 godziny |
Waga | 341.5 g |
Kategoria | Opis |
---|---|
Zalety | |
Wyjątkowy komfort | Obfita pianka pamięciowa i skóropodobne materiały zapewniają komfort nawet podczas długich sesji. |
Immersyjny dźwięk w grach | 53-milimetrowe przetworniki ustawione pod kątem. |
Wyjątkowa żywotność baterii | Do 120 godzin (2.4GHz) / 200 godzin (Bluetooth) na jednym ładowaniu. |
Podwójna łączność bezprzewodowa | Płynne przełączanie między 2.4GHz (niskie opóźnienie) a Bluetooth. |
Klarowny mikrofon na wysięgniku | Odłączany mikrofon. |
Solidna konstrukcja | Trwała aluminiowa rama i komponenty ze stali nierdzewnej. |
Wady | |
Problemy z oprogramowaniem/firmware’em | Problemy z aktualizacjami firmware’u („ceglenie” słuchawek) i niestabilność oprogramowania Ngenuity (np. niedziałające EQ), ale na mnie nie trafiło. |
Uszy mogą się nagrzewać | Materiał skóropodobny może powodować dyskomfort termiczny podczas długotrwałego użytkowania. |
Brak wariantu dla Xboxa | Niekompatybilny z konsolami Xbox, ale to wina Xboxa. Adapter BT powinien pomóc. |
Brak opcji połączenia przewodowego | Zestaw działa wyłącznie bezprzewodowo. |