Dziewięć kolejnych gier otrzymuje wsparcie techniki NVIDIA DLSS, w tym po raz pierwszy tytuły wykorzystujące VR
Autor: Szymon Góraj
Firma NVIDIA poinformowała o implementacji techniki DLSS w kolejnych dziewięciu grach, w tym po raz pierwszy w tytułach wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. Użytkownicy kart GeForce RTX będą mogli od teraz dzięki technice NVIDIA DLSS zwiększyć wydajność łącznie w 50 grach, a kolejne zapowiedzi mają się ukazywać co miesiąc. Opublikowano również sterownik Game Ready zoptymalizowany dla gry Days Gone.
Gracze korzystający z kart GeForce RTX uzyskują poprawę wydajności i jakości obrazu w dziewięciu kolejnych tytułach
Twórcy gier na szeroką skalę implementują technikę NVIDIA DLSS w swoich dziełach. W tym miesiącu dziewięć gier zadebiutuje z DLSS lub otrzyma stosowane aktualizacje:
Amid Evil: uwielbiana przez graczy strzelanka retro została dziś zaktualizowana poprzez dodanie efektów ray tracingu oraz techniki DLSS, która zwiększa wydajność nawet 2,7 razy w rozdzielczości 4K przy włączonym śledzeniu promieni.
Aron’s Adventure: przygodowa gra RPG została wzbogacona o DLSS za pomocą wtyczki do silnika Unreal Engine 4, a gracze zaobserwowali wzrost wydajności nawet o 60%, dzięki czemu każda karta graficzna GeForce RTX może uruchomić ten tytuł w ponad 60 kl./s w rozdzielczości 4K.
Everspace 2: kosmiczna strzelanka RPG, dostępna w ramach wczesnego dostępu, zostanie dziś zaktualizowana o obsługę DLSS, zwiększając wydajność rozgrywki nawet o 80%.
No Man’s Sky: nadchodząca aktualizacja doda obsługę DLSS zarówno do tradycyjnej rozgrywki jak i tej toczonej w wirtualnej rzeczywistości, zwiększając wydajność w tej pierwszej nawet o 70% w rozdzielczości 4K, znacząco poprawiając płynność i responsywność gry.
Redout: Space Assault: kosmiczna strzelanka otrzymuje dziś w nowej aktualizacji wsparcie techniki NVIDIA DLSS oraz efekty ray tracingu, zapewniające bardziej immersyjne doznania.
Scavengers: zaprezentowana na początku tego miesiąca darmowa strzelanka została wyposażona w technikę NVIDIA DLSS, zwiększającą wydajność nawet o 40%, dzięki czemu gracze korzystający z kart GeForce RTX serii 30 mogą grać z płynnością ponad 60 kl./s.
Wrench: symulator pracy mechanika samochodowego otrzymuje efekty ray tracingu oraz obsługę techniki DLSS, dwukrotnie zwiększając wydajność w rozdzielczości 4K.
DLSS po raz pierwszy w grach wykorzystujących wirtualną rzeczywistość
Technika DLSS na zawsze zmieniła oblicze gier, wykorzystując sztuczną inteligencję wspieraną przed rdzenie Tensor w kartach RTX i sieci neuronowe wykorzystujące deep learning, zwiększając liczbę wyświetlanych klatek na sekundę i generując doskonały i ostry obraz.
Teraz ta rewolucyjna technika została zastosowana po raz pierwszy w wymagających dużych liczb wyświetlanych klatek na sekundę tytułach wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. Pierwsze gry VR obsługujące DLSS to:
No Man’s Sky: podczas rozgrywki w trybie VR DLSS podwaja wydajność przy ustawieniach Ultra i utrzymuje 90 kl./s na Oculus Quest 2 z kartą GeForce RTX 3080.
Wrench: ray tracing i DLSS trafiają do wirtualnej rzeczywistości dzięki dzisiejszej aktualizacji. DLSS zwiększa wydajność gry nawet o 80%.
Into the Radius: Dzięki DLSS gracze zauważą w tej survivalowej strzelance znaczną poprawę wyświetlania antyaliasingu, związaną m.in. z redukcją migotania obiektów i roślin.
Nowy sterownik Game Ready dla kart graficznych GeForce
Opublikowany dzisiaj sterownik Game Ready dedykowany grze Days Gone zawiera także:
optymalizacje dla gry Knockout City
optymalne ustawienia w aplikacji GeForce Experience dla sześciu tytułów:
Hood: Outlaws & Legends
Metro Exodus: Enhanced Edition
Ranch Simulator
Resident Evil Village
Total War: Rome Remastered
Totally Accurate Battle Simulator
Czym są sterowniki NVIDIA Game Ready
Sterowniki Game Ready, udostępniane najpóźniej w dniu premiery wspieranej gry, zoptymalizowane są pod kątem największej wydajności oraz jakości rozgrywki. Każdy sterownik Game Ready posiada certyfikat zgodności WHQL wydawany przez firmę Microsoft.