W ramach 30-godzinnego cyklu odbyły się warsztaty online skupione wokół trzech bloków tematycznych:
Zadaniem studentów było przygotowanie po jednym projekcie dla wyzwań w trzech powyższych obszarach. W efekcie powstały tak kreatywne pomysły, jak: bezpłatna platforma i program mentoringowy poprawiające kompetencje cyfrowe, startup zajmujący się recyklingiem w branży fotowoltaiki oraz plan na komunikację kryzysową w firmie produkującej żywność dla dzieci.
– W czasie zajęć przybliżyliśmy studentom zasady współpracy z sektorem publicznym i komercyjnym na przykładach działających w Polsce przepisów i dobrych praktyk. Podjęliśmy też niełatwy temat budowania partnerstw biznesowych, które tworzymy w kraju i za granicą. Spotkania z osobami, które na co dzień pracują z klientami i rozwiązują prawdziwe problemy, są nowym przykładem nowoczesnego – praktycznego sposobu dzielenia się wiedzą, które mam nadzieję zapadnie w pamięci studentów – powiedział Tomasz Chomicki, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Samsung Electronics Polska.
– Takie projekty są doskonałą formułą łączącą akademickie mury wypełnione niezwykle ważną wiedzą z praktycznym doświadczeniem eksperckim. Dla nas to świetna okazja do znalezienia synergii pomiędzy tym co praktyczne a tym, co teoretyczne. Przekazując studentom wiedzę w oparciu o nasze doświadczenia, sami zyskaliśmy bardzo wiele, mogąc wymieniać poglądy i rozmawiać o percepcji komunikacji w biznesie z młodymi ludźmi, którzy być może niebawem ruszą na podbój świata PR i CSR – wspomina Michał Leksiński, Partner w agencji CEC Group.
– Czas pandemii pokazał, jak wielkie znaczenie ma odpowiedzialność społeczna biznesu. Takiego podejścia nie zabrakło też w projekcie studentów – którzy z myślą o cyfrowym wykluczeniu, kompetencjach przyszłości oraz e-zdrowiu – przygotowali pomysł na program wspierający obecność w cyfrowym świecie bez względu na wiek użytkownika. Empatia i wrażliwość na potrzeby innych to kompetencje przyszłości, bez których coraz trudniej będzie prowadzić biznes – powiedziała Magdalena Olborska, CSR Manager w Samsung Electronics Polska.
-To co widzimy, zależy od tego na co patrzymy i od tego, co nauczyliśmy się dostrzegać. Im więcej perspektyw jesteśmy w stanie zagregować, tym obraz przed naszymi oczami staje się kompletniejszy. Bardzo się cieszę, że Szkoła Główna Handlowa jest miejscem, w którym nie tylko studenci mogą łączyć doświadczenia akademickie z doświadczeniami współpracy z praktykami międzynarodowego biznesu, ale również właśnie ci praktycy mogą i chcą się swoimi doświadczeniami dzielić – podsumował Krzysztof Kozłowski, prorektor ds. dydaktyki i studentów SGH.
Choć biznes i uczelnia wyższa reprezentują dwa różne światy, to udało się je połączyć, godząc potrzeby firm z tokiem kształcenia studentów. Samsung i Szkoła Główna Handlowa postawili na wiedzę praktyków. Wśród zaproszonych gości znaleźli się eksperci z podmiotów współpracujących na co dzień z Samsung: Asseco, Vulcan, Hugetech oraz Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.
Kurs został zrealizowany w ramach partnerstwa Samsung z SGH. Firma dołączyła do Klubu Partnerów SGH w 2018 roku. Od tego czasu zrealizowano wspólnie 6 projektów, w tym z udziałem ekspertów Samsung R&D Institute. Jeden z takich projektów zakładał stworzenie produktu bądź usługi przyszłości w oparciu o nową technologię i Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Przy użyciu wyobraźni uczestnicy przenieśli się do przyszłości, w której realizowali innowacyjne rozwiązania, ćwicząc otwartość na inne punkty widzenia oraz umiejętność współpracy w zespole. Studenci, wspierani przez wolontariuszy Samsung, pracowali w interdyscyplinarnych grupach, korzystając z metody design thinking oraz modelu Canvas.
Źródło: materiały prasowe