Integrated Systems Europe 2025 przeszły do historii, a wraz z nimi niezwykła prezentacja nowości Sony – globalnego lidera rynku audiowizualnego. Japoński gigant po raz kolejny udowodnił, że jest nie tylko producentem wysokiej klasy sprzętu, ale przede wszystkim wizjonerem i partnerem, który wyznacza trendy w branży AV.
Stoisko Sony w hali 3 (3E300) było kwintesencją innowacyjności i zrównoważonego rozwoju. Wyświetlacze BRAVIA Professional z serii BZ-L, wykonane z plastiku z recyklingu SORPLAS™, udowodniły, że ekologia i doskonała jakość obrazu mogą iść w parze. Kamery PTZ z inteligentnym automatycznym kadrowaniem AI skradły serca specjalistów od edukacji i rozwiązań korporacyjnych. Po raz pierwszy zaprezentowano też kompleksowe rozwiązania do produkcji treści – od kamer, przez olśniewające wyświetlacze, po zarządzanie i dystrybucję materiałów.
„Zielone i inteligentne – te dwa słowa najlepiej oddają ducha tegorocznej prezentacji Sony na ISE” – komentuje Rik Willemse, szef Sony Professional Displays & Solutions Europe. „Nasze produkty nie tylko zapewniają doskonałe wrażenia wizualne, ale też realnie wspierają zrównoważony rozwój i cyfrową transformację biznesu naszych klientów.”
Odwiedzający stoisko Sony mogli zapoznać się też z rozbudowanym ekosystemem partnerskim, który tworzy niezwykle elastyczne środowisko dla klientów poszukujących spersonalizowanych rozwiązań AV. Sojusz AV Alliance i program partnerski Technology Partner Alliance poszerzyły się o 23 nowe firmy, będące liderami w swoich kategoriach produktowych.
Jak podkreśla Willemse, „Siłą Sony jest nie tylko najwyższa jakość produktów, ale też wyjątkowy model współpracy partnerskiej, który pozwala nam dostarczać kompleksowe i dopasowane do potrzeb konkretnego klienta rozwiązania AV.”
Na uwagę zasługuje także autorski system zdalnego zarządzania monitorami BRAVIA Professional – Remote Device Manager (RDM). To nowe narzędzie serwisowe, pozwalające zaoszczędzić czas i koszty utrzymania floty wyświetlaczy. W połączeniu z inteligentnym oprogramowaniem kamer PTZ, dostarczającym niezwykle precyzyjne automatyczne kadrowanie, tworzy ono potężny ekosystem do zarządzania cyfrowymi doświadczeniami.
Nawet najlepszy sprzęt to jednak tylko jeden z elementów układanki. Kluczem do sukcesu Sony w branży AV jest tworzenie angażujących i zapadających w pamięć doświadczeń wizualnych. Świetnym przykładem jest makieta butiku Stelli McCartney, wyposażona w monitory BRAVIA z powłoką Deep Black Non-Glare, gwarantującą doskonałe odwzorowanie kolorów nawet w mocno oświetlonej witrynie sklepowej.
Kolejną ciekawostką jest wirtualne studio z wykorzystaniem podświetlenia VERONA Crystal LED czy 165-calowy wyświetlacz Crystal LED do symulacji projektowania samochodów. Sony udowadnia, że wyobraźnia jest jedynym ograniczeniem w tworzeniu immersyjnych doświadczeń cyfrowych.
„Każdy produkt i rozwiązanie Sony, które pokazaliśmy na ISE 2025, odzwierciedla nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność biznesu. Od autorskich materiałów pochodzących z recyklingu, przez energooszczędne konstrukcje, po rozwiązania do wirtualizacji i cyfrowej transformacji – Sony jest partnerem, z którym warto budować branżę AV jutra” – podsumowuje Willemse.
Wizytą na stoisku Sony przekonali się o tym m.in. przedstawiciele sektora handlu detalicznego, edukacji, korporacji czy produkcji telewizyjnej. Jasne stało się, że przyszłość rynku audiowizualnego to nie tylko inteligentne i coraz bardziej zaawansowane urządzenia, ale przede wszystkim kompleksowa współpraca i kreatywne podejście do tworzenia cyfrowych doświadczeń.
Więcej informacji o rozwiązaniach Sony dla branży AV znaleźć można na stronie pro.sony/ISE.