NVIDIA upraszcza implementację cyfrowych ludzi opartych na AI dzięki nowym wtyczkom ACE i mikrousługom

Rozpoczęto wydarzenie Unreal Fest Seattle 2024. Tam NVIDIA ogłosiła wydanie nowych wtyczek dla platformy NVIDIA ACE w silniku Unreal Engine 5. Usprawni to wdrażanie opartych na AI postaci MetaHuman na komputerach z systemem Windows.

Najważniejsze nowości:

  • Nowe wtyczki ACE w Unreal Engine 5:
  • Wtyczka Audio2Face-3D dla programu Maya od Autodesk:
    • ułatwia tworzenie wysokiej jakości animacji twarzy opartej na ścieżce dźwiękowej bezpośrednio w interfejsie programu Maya
    • udostępniony kod źródłowy umożliwiający dostosowanie i integrację z innymi narzędziami do tworzenia treści
    • usprawnia przepływ pracy między programami Maya i Unreal Engine 5
  • Unreal Engine 5 Renderer z funkcją Pixel Streaming:
    • wsparcie technologii Unreal Pixel Streaming firmy Epic
    • wczesny dostęp do mikrousług NVIDIA ACE Animation Graph oraz wersji na system operacyjny Linux
    • wysoka jakość strumieniowania interfejsu postaci MetaHuman na dowolne urządzenie za pośrednictwem Web Real-Time Communication (WebRTC)

Wprowadzone nowości niosą za sobą wiele korzyści dla twórców oprogramowania:

  • uproszczona integracja NPC opartych na AI z grami i aplikacjami
  • optymalizacja mikrousług NVIDIA dla szybkiego działania i minimalnego zużycia pamięci na komputerach z systemem Windows
  • zwiększona skalowalność wykorzystania cyfrowych ludzi poprzez chmurę
  • dostęp do konfigurowalnych narzędzi oraz pełnego kodu źródłowego dostosowanego do prac programistycznych

Zainteresowani twórcy mogą ubiegać się o wczesny dostęp do wymienionych narzędzi w Unreal Engine 5 z obsługą Animation Graph i systemu operacyjnego Linux. Wtyczka Maya ACE jest dostępna do pobrania w serwisie GitHub.

Author avatar

Zastępca redaktora naczelnego

Wejdź do świata filmów i seriali na:

Movies Room logo