LG Electronics, we współpracy z firmami Razer i MediaTek, zaprezentowało pierwszy na świecie kontroler Bluetooth Ultra-Low Latency (BT ULL) podczas wydarzenia LG webOS Summit 2024, które odbyło się 27 września. Technologię pokazano na telewizorze LG webOS Smart TV oraz kontrolerze do gier Bluetooth firmy Razer. Demonstracja pokazała opóźnienie wejściowe na niespotykanym dotąd poziomie 1 ms.
Podczas szczytu webOS, w którym uczestniczyło 300 przedstawicieli 140 firm partnerskich, w tym twórców treści, producentów i dostawców z 24 krajów, przedstawiono nie tylko przełomową technologię BT ULL, ale także strategiczną wizję LG oraz przyszłe inicjatywy dotyczące rozwoju ekosystemu webOS i platformy AI. To wydarzenie podkreśliło globalny zasięg i znaczenie innowacji LG w branży rozrywki domowej.
Razer, globalna marka lifestylowa dla graczy, opracowała pierwszy kontroler do gier z technologią BT ULL. Aby pokazać jego lepszą wydajność, LG i Razer porównały podczas wydarzenia kontroler Bluetooth z BT ULL ze standardowym modelem. Pokaz podkreślił wysoką responsywność, mniejsze opóźnienie wejściowe i precyzję sterowania w grach opartych na chmurze, w tym w grach FPS, grach walki i wyścigach.
Najnowsza technologia BT ULL zapewnia wysoką wydajność w grach w chmurze, spełniając oczekiwania graczy, którzy potrzebują błyskawicznego czasu reakcji, by maksymalnie wykorzystać swoje umiejętności. To przełom, który może zmienić oblicze gamingu na platformach Smart TV, zbliżając doświadczenie do tego znanego z dedykowanych konsol.
LG, jako pierwsza firma w branży, planuje wkrótce wprowadzić program certyfikacji kontrolerów do gier innych producentów, aby zapewnić bezproblemową współpracę kontrolerów BT ULL z telewizorami LG webOS Smart TV. Razer będzie pierwszym producentem, który otrzyma certyfikat LG, otwierając drogę do szerszej adopcji tej technologii.
LG i MediaTek, globalny producent półprzewodników, wspólnie opracowują technologię BT ULL, która zostanie zintegrowana z chipsetem Wi-Fi MediaTek MT7921. Chipset ten będzie również wyposażony w wydajną i niezawodną technologię Wi-Fi 6 z serii Filogic firmy MediaTek. Wspólne działania mają na celu umożliwienie posiadaczom telewizorów LG webOS Smart TV natychmiastowe rozpoczęcie gry w chmurze dzięki zmniejszonemu czasowi reakcji, a także zapewnienie najwyższego poziomu realizmu podczas rozgrywki.
Najnowsze telewizory LG OLED i LG QNED klasy premium, obsługujące częstotliwość odświeżania 120 Hz lub wyższą z technologią BT ULL, mają zostać wprowadzone na rynek w 2025 roku. To jasny sygnał, że firma poważnie podchodzi do rynku gamingowego i zamierza zaoferować graczom najwyższej jakości doświadczenia bez konieczności inwestowania w dodatkowy sprzęt.
Baik Seon-pill, szef działu planowania produktów LG Home Entertainment Company, podkreślił: „LG konsekwentnie wprowadza bardziej zaawansowane funkcje, zaprojektowane z myślą o pełnym zaangażowaniu graczy w ich ulubione tytuły i wyróżnieniu firmy na tle konkurencji. Wraz z rozwojem platformy LG webOS pojawią się funkcje, które uczynią ją najlepszą platformą do gier dla każdego gracza.”
Prezentacja technologii Bluetooth Ultra-Low Latency to kolejny krok w ewolucji gamingu na telewizorach Smart TV. LG, wraz z partnerami Razer i MediaTek, pokazuje, że granice między konsolami a telewizorami zacierają się coraz bardziej. Pozostaje czekać na pierwsze konsumenckie produkty wykorzystujące tę technologię i sprawdzić, jak sprawdzi się ona w codziennym użytkowaniu.
Źródło: LG Electronics