Firma LG Electronics uruchomiła nową, globalną kampanię pod hasłem Radio Optimism. Inicjatywa ta, zgodna z filozofią marki Life’s Good, ma na celu promowanie optymizmu i wzmacnianie autentycznych więzi międzyludzkich przy użyciu muzyki i nowoczesnej technologii. Czy w świecie zdominowanym przez powierzchowne interakcje jest jeszcze miejsce na głębokie relacje? LG wierzy, że tak.
Nowa kampania LG jest bezpośrednią odpowiedzią na rosnące wyzwanie, jakim jest budowanie prawdziwych relacji w świecie zdominowanym przez technologię. W dobie mediów społecznościowych, gdzie interakcje często ograniczają się do polubień i komentarzy, wiele osób odczuwa paradoksalne poczucie izolacji i odłączenia, mimo stałego bycia online.
Jak zauważa prof. Jean M. Twenge, psycholog z Uniwersytetu Stanowego w San Diego, posiadanie głębokich relacji jest jednym z najbardziej wiarygodnych czynników wpływających na szczęście. Niestety, media społecznościowe często sprzyjają tworzeniu płytkich znajomości, a nie więzi, których naprawdę potrzebujemy.
Często zdarza się, że ludzie mają setki obserwujących, ale nie mają z kim porozmawiać w prawdziwym życiu, jeśli potrzebują wsparcia. Musimy budować bardziej znaczące relacje z ludźmi wokół nas. Może to odwrócić wyraźny spadek szczęścia, który miał miejsce w ciągu ostatniej dekady.
prof. Jean M. Twenge, profesor psychologii na Uniwersytecie Stanowym w San Diego
Inicjatywa Radio Optimism ma na celu przeciwdziałanie temu zjawisku, wykorzystując muzykę jako uniwersalny język do budowania głębszych połączeń.
Kampania czerpie inspirację z tradycyjnego radia, które niegdyś łączyło ludzi poprzez muzykę i opowiadane historie. LG przeniosło tę ideę do świata cyfrowego, tworząc interaktywną platformę, na której każdy może stać się twórcą.
Sercem platformy są narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. Użytkownicy mogą w prosty sposób tworzyć zupełnie nowe utwory muzyczne. Wystarczy wprowadzić tekstowe podpowiedzi (prompty), a AI zinterpretuje je, by skomponować unikalną piosenkę. Co więcej, sztuczna inteligencja wygeneruje również pasującą do utworu, spersonalizowaną okładkę albumu. Gotowe dzieło można następnie wysłać do bliskiej osoby, aby pogłębić relację, lub udostępnić je szerszej publiczności na całym świecie.
Decyzja o uruchomieniu kampanii została poparta wynikami badania na temat więzi społecznych, które firma LG zleciła firmie Focaldata. Sondaż przeprowadzono na próbie 5000 osób w wieku 18-45 lat z USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Indii i Kanady.
Wyniki są dość alarmujące i pokazują skalę problemu:
Jednocześnie badanie przynosi nutę optymizmu. Prawie 9 na 10 osób uważa, że posiadanie znaczących relacji międzyludzkich prowadzi do bardziej optymistycznego spojrzenia na życie.
Radio Optimism to kontynuacja zaangażowania LG w promowanie optymizmu i tworzenie wartościowych doświadczeń w przestrzeniach cyfrowych. W zeszłym roku firma prowadziła akcję „Optimism your feed”, która wykorzystywała algorytmy do promowania pozytywnych treści w mediach społecznościowych.
Wraz z rozwojem technologii, znaczące kontakty międzyludzkie stają się coraz ważniejsze w naszych życiach. Firma LG kontynuuje swoje zaangażowanie we wprowadzanie optymizmu w codzienne życie, pozostając wierną naszej trwałej obietnicy marki „Life’s Good”.
– Kim Hyo-eun, szefowa działu zarządzania marką w LG
Platforma kampanii jest już dostępna pod adresem RadioOptimism.lg.com. Obecnie strona działa w języku angielskim i hiszpańskim, ale w nadchodzących miesiącach planowane jest dodanie wsparcia dla kolejnych języków.
Źródło: Informacja prasowa LG.