TCL, jeden z czołowych graczy na rynku elektroniki, ogłosił, że według niezależnych badań rynkowych został światowym liderem w sprzedaży klimatyzatorów z funkcją Fresh Air w 2024 roku. To wynik strategicznego zwrotu w stronę technologii dbających o jakość powietrza, którym oddychamy w domach i biurach.
Awans na pozycję lidera nie jest przypadkiem. To efekt świadomej strategii „Fresh Air”, którą firma ogłosiła już w 2021 roku. TCL trafnie przewidział rosnące zapotrzebowanie konsumentów na świeże i zdrowe powietrze w zamkniętych pomieszczeniach, zwłaszcza w kontekście rosnącej świadomości zdrowotnej. Fundamentem strategii jest połączenie trzech filarów: technologii świeżego powietrza, sztucznej inteligencji oraz zaawansowanych rozwiązań na rzecz oszczędzania energii.
TCL liderem rynku klimatyzatorów Fresh Air i wzrostu eksportu
Idealnym przykładem realizacji tej strategii jest wprowadzony w 2024 roku model klimatyzatora FreshIN 3.0. Urządzenie to zyskało uznanie ekspertów, czego dowodem jest nagroda Smart Fresh Air Technology Innovation Award przyznana na targach CES 2025. Jego unikalność polega na stałym doprowadzaniu powietrza z zewnątrz, które jest bezustannie filtrowane w celu usunięcia zanieczyszczeń i nieprzyjemnych zapachów. Dzięki temu użytkownicy mogą cieszyć się w pomieszczeniach powietrzem o znacznie wyższej jakości.
Klimatyzator TCL FreshIN 3.0 z zaawansowanym systemem filtrów powietrza
Nowoczesna klimatyzacja to coś więcej niż tylko kontrola temperatury. Model FreshIN 3.0 został wyposażony w:
Skala działalności TCL jest imponująca. Obecnie aż 65% przychodów firmy pochodzi z rynków zagranicznych. Dzięki 11 globalnym bazom produkcyjnym, TCL jest w stanie sprzedawać rocznie ponad 20 milionów jednostek klimatyzacyjnych. Jednocześnie firma podkreśla, że jej produkty są projektowane z myślą o lokalnych potrzebach, na przykład poprzez stosowanie ekologicznych czynników chłodniczych zgodnych z normami europejskimi.
Szeroka gama produktów klimatyzacyjnych TCL dla domu i biznesu
Globalny rynek klimatyzacji, szczególnie po doświadczeniach pandemii, ewoluuje od podstawowej kontroli temperatury w kierunku kompleksowego zarządzania jakością powietrza. TCL, stawiając na innowacje, idealnie wpisuje się w ten trend, rozwijając pełne portfolio produktów Fresh Air we wszystkich segmentach cenowych. Za rozwojem stoi potężny zespół badawczo-rozwojowy, liczący ponad 1000 specjalistów, który opracował takie funkcje jak optymalizacja głębokiego snu czy dostarczanie świeżego powietrza przy niskim poziomie hałasu. Wszystko to w zgodzie z filozofią „Smart & Healthy”, która ma na celu łączenie technologii z dbałością o zdrowie i środowisko.
Źródło: Informacja prasowa TCL.