Platforma pomogła zmienić YouTube w rentowny biznes dla najlepszych twórców, takich jak PewDiePie i Jenna Marbles, ale spowodowała również konsternację dla firmy, gdy kwalifikujący się partnerzy — często ci sami najlepsi twórcy — robią coś, co źle odbija się na platformie i tymczasowo odstrasza reklamodawców.
Firma należąca do Google czasami miała trudności ze znalezieniem równowagi między posiadaniem wielu twórców, którzy zarabiają na reklamach, a uszczęśliwianiem reklamodawców. Obejmuje to podejmowanie decyzji, kiedy usunąć reklamy z kanałów, które dopuszczają się nękania lub innych problematycznych treści; podczas gdy YouTube zmniejsza przychody z reklam kwalifikujących się twórców, jeśli reklamodawcy nieufnie podchodzą do treści kanału, wycofają swoje reklamy.
Neal Mohan, dyrektor ds. produktu w YouTube, powiedział w poście na blogu, że liczba nowych kanałów dołączających do programu w 2020 r. wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z 2019 r., a liczba kanałów YouTube generujących sześciocyfrowe lub więcej przychodów wzrosła o 35 procent. rok do roku.
Źródło: theverge