NVIDIA – Ponad 100 gier i aplikacji ze wsparciem techniki DLSS. Technika NVIDIA Reflex w kolejnych tytułach. Sterownik Game Ready dla Windows 11
Autor: Szymon Góraj
Użytkownicy kart graficznych NVIDIA GeForce korzystają z zaawansowanych technik wspomagających gry komputerowe. Należą do nich m.in. NVIDIA Reflex, która odpowiada za redukcję opóźnień systemowych oraz NVIDIA DLSS, zwiększająca liczbę wyświetlanych klatek na sekundę, zachowując jednocześnie wysoką jakość obrazu. NVIDIA opublikowała dzisiaj szereg informacji, których głównymi bohaterami są te dwie techniki. Ponadto gracze otrzymują sterownik Game Ready przygotowany na premierę systemu Windows 11, zawierający optymalizacje dla ośmiu nowych gier.
Gry i aplikacje wykorzystujące technikę NVIDIA DLSS to już ponad 100 tytułów, dzięki korzystaniu przez programistów z wtyczki do silnika UE4
NVIDIA dodała dziś 28 gier do listy tytułów obsługiwanych przez DLSS. Jest to wynikiem powszechnego wykorzystania wtyczki DLSS w silniku Unreal Engine 4, która sprawiła, że technikę można szybko i łatwo implementować w grach. Obecnie biblioteka gier i aplikacji obsługujących DLSS obejmuje ponad 100 tytułów.
Alan Wake Remastered oraz Industria kolejnymi grami wykorzystującymi DLSS
NVIDIA ogłosiła także dzisiaj, że technika DLSS trafi w najbliższych dniach do kolejnych dwóch gier:
Alan Wake Remastered (premiera zaplanowana na 5 października) – NVIDIA DLSS zapewnia nawet dwukrotny wzrost wydajności w rozdzielczości 4K. Każda karta graficzna GeForce RTX pozwala uzyskać dzięki DLSS ponad 60 kl./s z maksymalnymi ustawieniami graficznymi w rozdzielczości 4K.
Industria (premiera zaplanowana na 30 września) – Z maksymalnymi ustawieniami graficznymi i włączonym ray tracingiem, NVIDIA DLSS zwiększa wydajność w tej grze nawet dwukrotnie.
Technika NVIDIA Reflex w Splitgate orazDeathloop
Twórcy gier mogą w prosty sposób implementować NVIDIA Reflex w swoich tytułach dzięki pakietom SDK, wtyczkom i obszernej dokumentacji. Technikę redukującą opóźnienia systemowe wykorzystuje już ponad 20 gier, a w tym miesiącu do listy dołączyły Splitgate i Deathloop, zapewniając nawet o 50% niższe opóźnienia.
Pozostałe nowości ze świata gier
Severed Steel (premiera odbyła się 17 września) – Gra już w dniu premiery zaoferowała odbicia wspomagane przez ray tracing oraz wsparcie techniki NVIDIA DLSS. Aktywacja DLSS ponad dwukrotnie zwiększa wydajność rozgrywki, umożliwiając praktycznie wszystkim kartom GeForce RTX płynne działanie z maksymalnymi ustawieniami graficznymi i włączonym ray tracingiem. Oto nowy zwiastun prezentujący korzyści wynikające z wykorzystania techniki DLSS.
NVIDIA opublikowała dzisiaj najnowszy sterownik Game Ready dedykowany systemowi operacyjnemu Windows 11. Oferuje on m.in.:
optymalizacje dla gier:
Alan Wake Remastered
Deathloop
Diablo II: Resurrected
Far Cry 6
Hot Wheels Unleashed
Industria
New World
World War Z: Aftermath
optymalne ustawienia w aplikacji GeForce Experience dla gier:
Bravely Default II
Deathloop
GRIT
Icarus
Myst (2021)
NBA 2K22
Pathfinder: Wrath of the Righteous
The Legend of Heroes: Hajimari No Kiseki
Twelve Minutes
Vampire: The Masquerade – Bloodhunt
obsługę nowej techniki NVIDIA Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA), dostępnej od dzisiaj na testowym serwerze gry Elder Scrolls Online.
„NVIDIA DLAA udoskonala naszą grę, oferując w Elder Scrolls Online najlepszy efekt antyaliasinguz jakim do tej mieliśmy do czynienia.”
— Rich Lambert, dyrektor kreatywny w ZeniMax Online Studios