Inspiracją do powstania filmu Moon Hawk było latanie, którym twórca jest zafascynowany. Podjął się wyzwania przekształcenia tradycyjnego myśliwca napędzanego paliwem w samolot elektryczny. W trakcie swojego procesu twórczego użył karty graficznej GeForce RTX 3080 Ti, akcelerującej wykorzystujący ray tracing silnik OptiX w Blender Cycles, który umożliwia interaktywne i fotorealistyczne modelowanie w rzutni aplikacji. Z łatwością stworzył również węzły geometryczne, aby łączyć materiały, które nie występują w naturze. Wszystkie zmiany wykonywał na bieżąco, bez martwienia się o zaburzenie swojego przepływu pracy.
Wano zaimportował gotowe pliki z aplikacji Blender do DaVinci Resolve, gdzie dokonał edycji wideo, korekcji kolorów oraz ustawił zakres tonalny. Dzięki wsparciu karty graficznej wykończenie jego dzieła odbyło się w rekordowo krótkim czasie.
Artyści tacy jak Wano ciągle rozwijają swój warsztat i uczą się nowych technik. Fotogrametria jest jedną z nich. Jest to dziedzina, która łączy sztukę i naukę, aby tworzyć modele 3D z fotografii. Pasją do tej techniki podzieliła się również Anna Natter, która eksperymentuje w Adobe Substance 3D Sampler.
Dokładną analizę metodyki pracy Kosei Wano można znaleźć na kanale NVIDIA Studio na YouTube. Dostępna jest tam playlista Projektowanie i modelowanie statku Sci-Fi w Blenderze z Wanoco4D, która podzielona jest na konkretne etapy: Modelowanie, Materiały, Węzły geometryczne i efekt pioruna, Animowanie oraz Światło i renderowanie. Filmy dostępne są w języku angielskim.
Na profilu ArtStation znajduje się portfolio artysty, gdzie zobaczyć możemy jego imponujące dzieła. Warto tam zajrzeć w poszukiwaniu inspiracji.