Tegoroczna edycja przyciągnęła rekordową liczbę uczestników – aż 110 uczniów z 14 szkół średnich zmierzyli się z wyzwaniem stworzenia gry komputerowej w zaledwie 24 godziny. Nagrodą główną dla zdobywców I miejsca są dwa semestry nauki za darmo w Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie. Wszyscy laureaci mogli liczyć ponadto na nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów marki Razer i Forcell.
Pasja, technologia i praca zespołowa
WSEICRAFT to coś więcej niż konkurs – to przestrzeń do nauki, eksperymentowania i rozwijania talentów. Młodzi twórcy, pracując w intensywnym tempie, musieli wykazać się zarówno umiejętnościami programistycznymi, graficznymi, jak i kreatywnym myśleniem oraz zdolnością współpracy. Po całodobowym maratonie projektowania i kodowania jury wyłoniło najlepsze zespoły:
I miejsce: zespół OMEGA SPACE HACKOON z Zespołu Szkół nr 1 im. Władysława Orkana w Nowym Targu
II miejsce: zespół LESARWIBRO z Zespołu Szkół Energetycznych w Krakowie
III miejsce: zespół SYNTAX ERROR z Technikum im. J. Piłsudskiego w Brzesku
Hackathon, który buduje przyszłość
We WSEICRAFT angażuje się cała nasza społeczność akademicka. Nasi studenci, którzy niejednokrotnie sami brali udział w tym hackathonie, jako mentorzy przeprowadzili warsztaty w każdej szkole biorącej udział w 9. edycji. Cieszymy się, że mogliśmy gościć tak wielu utalentowanych młodych ludzi. Wierzymy, że laureaci staną się w przyszłości liderami w branży gamedev – powiedział dr inż. Zbigniew Handzel, prof. WSEI, dziekan WSEI w Krakowie.
Tego typu wydarzenie to doskonała okazja dla młodych ludzi do sprawdzenia się w realnych warunkach branży gamedev. Konkurs nie tylko rozwija umiejętności techniczne, ale także uczy pracy pod presją czasu i budowania efektywnych zespołów.
Źródło: materiały prasowe