NVIDIA upraszcza implementację cyfrowych ludzi opartych na AI dzięki nowym wtyczkom ACE i mikrousługom
Autor: Szymon Góraj
Rozpoczęto wydarzenie Unreal Fest Seattle 2024. Tam NVIDIA ogłosiła wydanie nowych wtyczek dla platformy NVIDIA ACE w silniku Unreal Engine 5. Usprawni to wdrażanie opartych na AI postaci MetaHuman na komputerach z systemem Windows.
Najważniejsze nowości:
Nowe wtyczki ACE w Unreal Engine 5:
wtyczka Audio2Face-3D: umożliwia synchronizację ruchu warg i animację twarzy z wykorzystaniem AI bezpośrednio w Unreal Engine 5
Wtyczka Audio2Face-3D dla programu Maya od Autodesk:
ułatwia tworzenie wysokiej jakości animacji twarzy opartej na ścieżce dźwiękowej bezpośrednio w interfejsie programu Maya
udostępniony kod źródłowy umożliwiający dostosowanie i integrację z innymi narzędziami do tworzenia treści
usprawnia przepływ pracy między programami Maya i Unreal Engine 5
Unreal Engine 5 Renderer z funkcją Pixel Streaming:
wsparcie technologii Unreal Pixel Streaming firmy Epic
wczesny dostęp do mikrousług NVIDIA ACE Animation Graph oraz wersji na system operacyjny Linux
wysoka jakość strumieniowania interfejsu postaci MetaHuman na dowolne urządzenie za pośrednictwem Web Real-Time Communication (WebRTC)
Wprowadzone nowości niosą za sobą wiele korzyści dla twórców oprogramowania:
uproszczona integracja NPC opartych na AI z grami i aplikacjami
optymalizacja mikrousług NVIDIA dla szybkiego działania i minimalnego zużycia pamięci na komputerach z systemem Windows
zwiększona skalowalność wykorzystania cyfrowych ludzi poprzez chmurę
dostęp do konfigurowalnych narzędzi oraz pełnego kodu źródłowego dostosowanego do prac programistycznych
Zainteresowani twórcy mogą ubiegać się o wczesny dostęp do wymienionych narzędzi w Unreal Engine 5 z obsługą Animation Graph i systemu operacyjnego Linux. Wtyczka Maya ACE jest dostępna do pobrania w serwisie GitHub.