Ray tracing w czasie rzeczywistym oraz technika DLSS na platformie ARM!

Podczas odbywającej się w tym tygodniu konferencji GDC (Game Developers Conference), firma NVIDIA pokazała dwa dema, w których zaprezentowano techniki znane z kart graficznych GeForce RTX na urządzeniu z procesorem MediaTek opartym na architekturze ARM. Demonstracje te stanowią kolejny kamień milowy w działaniach mających na celu zapewnienie zaawansowanej grafiki również w energooszczędnych urządzeniach.

Ray tracing i technika DLSS po raz pierwszy w historii na platformie ARM

Pierwszy pokaz dotyczył gry Wolfenstein: Youngblood z odbiciami światła wykorzystującymi ray tracing w czasie rzeczywistym oraz techniką DLSS. NVIDIA zaprezentowała także demo The Bistro z efektami ray tracingu, z włączonymi funkcjami RTX Direct Illumination (RTXDI) i NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD). Dema działają na platformie wyposażonej w procesor Media Tek Kompanio 1200 oraz kartę graficzną GeForce RTX 3060.

Prezentacje doszły do skutku dzięki temu, że NVIDIA przeniosła kilka pakietów SDK związanych z technikami RTX na urządzenia ARM:

  • Deep Learning Super Sampling (DLSS), która wykorzystuje sztuczną inteligencję do zwiększenia liczby wyświetlanych klatek na sekundę i generowania wyraźnych, ostrych obrazów w grach.
  • RTX Direct Illumination (RTXDI), która pozwala twórcom gier na dodawanie do nich dynamicznego oświetlenia.
  • NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD), która wykorzystuje sztuczną inteligencję do szybszego renderowania obrazów o wysokiej wierności.
  • RTX Memory Utility (RTXMU), która optymalizuje sposób, w jaki aplikacje wykorzystują pamięć karty graficznej.
  • RTX Global Illumination (RTXGI), która pomaga odtworzyć sposób, w jaki światło odbija się w rzeczywistych warunkach.

Pakiety SDK RTXDI, NRD i RTXMU dla ARM z Linuksem i Chromium są już dostępne. RTXGI i DLSS pojawią się wkrótce.

Techniki RTX na nowo zdefiniowały branżę komputerową. Teraz NVIDIA inwestuje w nowe platformy, na których można implementować zaawansowaną grafikę, aby gracze mieli jeszcze większy wybór.

„Rozszerzenie przez NVIDIA obsługi RTX na platformy ARM i Linux może przynieść korzyści grom i branżom takim jak motoryzacja, gdzie wiodący producenci wykorzystują silnik Unreal Engine nie tylko do wizualizacji projektów, ale także w cyfrowych kokpiach i systemach informacyjno-rozrywkowych”, powiedział Nick Penwarden, wiceprezes działu inżynierii w Epic Games. „Zawsze mile widziane są zaawansowane funkcje i pakiety SDK, które można wykorzystać na wielu platformach.”

Wolfenstein: Youngblood to pierwsza gra PC z technikami RTX, która została uruchomiona na systemie opartym na ARM, co świadczy o elastyczności, mocy i optymalizacji silnika iD Tech”, powiedział Jim Kjellin, dyrektor ds. technologii w Machinegames. „Gra oparta na iD Tech, działająca na procesorze ARM z włączonym ray tracingiem, to znaczący krok w kierunku celu, którym jest udostępnienie twórcom gier większej liczby dostępnych platform”.

„RTX to najbardziej przełomowa technologia, jaka pojawiła się w grach komputerowych w ciągu ostatnich dwóch dekad”, powiedział PC Tseng, dyrektor generalny ds. inteligentnych multimediów w MediaTek. „MediaTek i NVIDIA kładą podwaliny pod nową kategorię wysokowydajnych komputerów opartych na architekturze ARM”.

„Wsparcie RTX dla ARM i Linux otwiera deweloperom nowe możliwości, zapewniając odpowiednie wrażenia z gier na szerszej gamie platform”, powiedział Mathieu Muller, menedżer ds. produktów high-end graphics w Unity. „Dzięki najnowocześniejszym funkcjom graficznym znanym z kart GeForce RTX programiści Unity wybierający platformy ARM będą mieli więcej narzędzi do tworzenia gier.”

Zastępca redaktora naczelnego
Więcej informacji o
,
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Rozrywka

Wejdź do świata filmów i seriali na: Movies Room logo
Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?
0
Jesteśmy ciekawi Twojej opinii, zostaw komentarz!x