Wyskakujące okienko jest podobne do tego na Twitterze, które zaczęto testować w czerwcu 2020 r. Wdrożenie tej funkcji na Twitterze może być irytujące dla użytkowników, którzy przeczytali artykuł w innym miejscu i zdecydują się go udostępnić, gdy zobaczą.
Starting today, we’re testing a way to promote more informed sharing of news articles. If you go to share a news article link you haven’t opened, we’ll show a prompt encouraging you to open it and read it, before sharing it with others. pic.twitter.com/brlMnlg6Qg
— Meta Newsroom (@MetaNewsroom) May 10, 2021
Facebook twierdzi, że wyskakujące okienko ma pomóc ludziom uzyskać więcej informacji o artykułach, które udostępniają, prawdopodobnie jako próba zwalczania rozprzestrzeniania się dezinformacji, z którą platforma borykała się w przeszłości. Jak ostrzega komunikat, nieotwarcie artykułu może prowadzić do „pominięcia kluczowych faktów”, a nagłówki często nie opisują całej historii.
Źródło: theverge