Audi pierwszy raz pojawiło się w WRC w 1983 roku, po wprowadzeniu serii B. Do momentu, kiedy zespół fabryczny zdecydował się wycofać z serii w 1987 roku, wygrał 24 z 58 rajdów. Po ponad trzydziestu latach nieobecności wygląda na to, że ponownie zobaczymy ścigające się Quattro.
Powrót legendy będzie jednak raczej nieoficjalny. Audi nie planuje bowiem powrotu jako zespół fabryczny. Nowy zespół EKS JC pracuje nad dostosowaniem Quattro A1. Samochód został zbudowany zgodnie z przepisami FIA i będzie mógł brać udział w rajdach WRC.
Mattias Ekström, utytułowany kierowca rajdowy od lat związany z Audi, stał się motorem napędowym tego projektu. Rajdowiec powiedział WRC:
Kiedy tylko nowa generacja Audi A1 została zaprezentowana, wiedzieliśmy, że chcemy coś z niej zbudować. Wszyscy znają moją pasję do rajdów i szybko stało się jasne, że zbudujemy samochód rajdowy
Samochód EKS JC ma napęd na 4 koła, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6l i generuje 263 BHP i pięciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów. Testy zaczną się na śniegu i żużlu zanim przeniosą się na asfalt jak poinformował manager zespołu, Joel Christoffersson. Kierowcą testowym został Emil Bergkvist, zwycięzca serii Junior WRC.
Pozostaje tylko czekać na ich pierwsze wyniki, a poniżej specjalna prezentacja samochodu.
Źródło/Ilustracja wprowadzenia: wrc.com