Europejska Agencja Kosmiczna otwiera rekrutacje na astronautów

Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) po raz pierwszy od 11 lat poluje na nowych astronautów. Ci rekruci będą pracować razem z istniejącymi astronautami ESA, gdy Europa wejdzie w nową erę eksploracji kosmosu.

Agencja zdecydowanie zachęca kobiety do aplikowania, ponieważ stara się zwiększyć różnorodność płci w swoich szeregach. Wakat trwa od 31 marca do 28 maja, a ESA rozpatrzy podania przesłane na jej stronę internetową dotyczącą kariery tylko w ciągu tych ośmiu tygodni. Następnie rozpocznie się sześciostopniowy proces selekcji, który ma zakończyć się w październiku 2022 r.

„Aby pójść dalej niż kiedykolwiek wcześniej, musimy spojrzeć szerzej niż kiedykolwiek wcześniej.

„Ten proces rekrutacyjny jest pierwszym krokiem i nie mogę się doczekać, aby w nadchodzących latach obserwować rozwój agencji we wszystkich obszarach eksploracji kosmosu i innowacji wraz z naszymi międzynarodowymi partnerami”.

David Parker, dyrektor ESA ds. Eksploracji ludzi i robotów

„Reprezentowanie wszystkich grup społecznych to problem, który traktujemy bardzo poważnie” – powiedział. „Różnorodność w ESA powinna dotyczyć nie tylko pochodzenia, wieku czy płci naszych astronautów, ale także być może niepełnosprawności fizycznej.”

Źródło: sciencefocus Ilustracja wprowadzenia sciencefocus