Samsung już po raz 15. globalnym liderem rynku telewizorów

Samsung nieprzerwanie od 15 lat zajmuje pozycję lidera wśród producentów telewizorów na świecie. Podobnie jest w Polsce gdzie od 2005 roku telewizory tej firmy są najczęściej kupowane. To zaufanie do marki i wysoką jakość ekranów odzwierciedlają opinie konsumentów wyrażone poprzez niezależne badania, takie jak Badanie Jakości PIBJA.

  • W ujęciu globalnym 2020 rok Samsung zakończył z blisko 31,9% udziałem w rynku telewizorów pod względem przychodów.
  • W Polsce Samsung zamknął 2020 rok z 32,5% udziałem w rynku pod względem wartości i 26,8% w ujęciu ilościowym, co oznacza, że firma sprzedała nad Wisłą najwięcej telewizorów.
  • Telewizory Samsung zajęły pierwsze miejsce w badaniu marek telewizorów przeprowadzonym przez Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) w roku 2020, oraz zwyciężyły w kategoriach, takich jak: łatwość obsługi, synchronizacja z innymi urządzeniami, czysty i wyraźny obraz oraz korzystny stosunek jakości do ceny.

Jak wynika z raportu firmy badawczej Omdia, Samsung nieprzerwanie od 15 lat jest liderem na światowym rynku telewizorów. Z opublikowanej 23 lutego br. analizy Omdia, wynika, że udział Samsung Electronics w globalnym rynku pod względem przychodów wyniósł 31,8% IV kwartale 2020 r. W ujęciu całorocznym firma pod względem przychodów zachowała największy, bo wynoszący 31,9% udział w rynku.

Od 2005 roku telewizory Samsung są najczęściej kupowane przez Polaków, co oznacza, że od 15 lat firma jest liderem także w Polsce.  Ostatnie 12 miesięcy Samsung zamknął nad Wisłą z 32,5% udziałem w rynku w ujęciu wartościowym i 26,8% w ujęciu ilościowym.

W 2021 roku Samsung postawi na rozwój produktów oraz unikatowych technologii i funkcji we wszystkich seriach telewizorów. W styczniu firma już zaprezentowała nową linię telewizorów Samsung Neo QLED,  QLED, telewizory MICRO LED i modele Lifestyle – The Frame, Serif i Sero oraz projektory laserowe The Premiere. W ciągu najbliższych kilku lat Samsung nadal będzie inwestował w prace badawczo-rozwojowe, aby stale proponować nowe rozwiązania, które coraz lepiej wpisują się w zmieniający się styl życia.

Zastępca redaktora naczelnego

Kontakt:
d.nowak@tech-room.pl
tel. 530 313 100

Więcej informacji o

Dodaj komentarz

Wejdź do świata filmów i seriali na:

Movies Room logo