Coraz więcej Polaków korzysta ze Samsung Smart TV

Ostatni rok znacząco wpłynął na nasze przyzwyczajenia i domowe rozrywki, a jednym z efektów bez wątpienia jest rozwój rynku Smart TV. W stosunku do 2020 roku w oparciu o dane firmy Samsung można zaobserwować zdecydowany wzrost liczby unikalnych użytkowników oraz wizyt na platformach VOD. Interesującą tendencją są także powroty do korzystania ze Smart TV – nawet po długiej nieaktywności.

  • Okres pandemii spowodował znaczny wzrost na rynku platform VOD. Popularne aplikacje zwiększyły liczbę subskrybentów oraz częstotliwość wizyt.
  • Wśród najpopularniejszych aplikacji w Polsce w czołówce utrzymują się YouTube, Player.pl, HBO GO, Netflix,  Prime Video, Ipla, Spotify – Music and Podcasts, TVP VOD i Rakuten TV.
  • W stosunku do 2020 roku wzrosła także liczba aktywnych użytkowników telewizorów Samsung Smart TV. Szacuje się, że obecnie 3 mln telewizorów Samsung w polskich gospodarstwach domowych jest podłączonych do Internetu.
  • W 2021 roku telewizor jeszcze lepiej dopasuje się do potrzeb użytkowników, stanie się bardziej interaktywny. Ułatwiają to funkcje takie jak, Multi View czy Dotknij i Wyświetl.

W 2020 roku pojęcie kina domowego nabrało nowego znaczenia. W obliczu zamkniętych kin, premiery największych filmowych hitów przeniosły się na platformy VOD. Tym samym wzrosło zapotrzebowanie użytkowników na serwisy z bogatą biblioteką filmowo-serialową, które dostarczają stałej i różnorodnej rozrywki.

Polacy coraz chętniej korzystają ze Smart TV

Jak wynika z danych firmy Samsung, na rodzimym rynku aplikacje dostępne w Smart TV stale zyskują użytkowników. Średni wzrost liczby subskrybentów wśród najpopularniejszych serwisów VOD wyniósł aż 53% rok do roku. Biorąc po uwagę dane z kwietnia 2021 roku, wśród najbardziej popularnych serwisów z największą liczbą użytkowników znalazły się te oferujące wideo na żądanie, czyli: Netflix, YouTube, Prime Video, Player.pl, HBO GO, Apple TV oraz Ipla. Jeśli zaś chodzi o częstotliwość wizyt to oprócz wyżej wymienionych platform, znalazła się także aplikacja Spotify, która zapewnia szeroki dostęp do muzyki i podcastów oraz przeglądarka internetowa.

Co ważne, także liczba nowych inteligentnych telewizorów, czyli takich podłączonych do Internetu, ma tendencję wzrostową. Zwiększyła się także liczba aktywnych użytkowników Samsung Smart TV, a interesującym zjawiskiem były powroty do tego typu usług – nawet po długiej nieaktywności. Od kwietnia 2020 roku do kwietnia 2021 roku nastąpił wzrost o 38% liczby aktywnych odbiorców. Być może brak dostępu do większości dotychczasowych rozrywek, takich jak kino czy festiwale spowodował, że użytkownicy, którzy wcześniej nie potrzebowali telewizora z Internetem, podczas pandemii zaczęli poszukiwać nowych domowych rozrywek – tym samym redefiniując rolę domowego ekranu. Szacuje się, że obecnie 3 mln telewizorów Samsung w polskich gospodarstwach domowych jest podłączonych do Internetu.

Smart TV to nie tylko seriale

Inteligentne telewizory Neo QLED i QLED nie tylko dają dostęp do Internetu i szeregu ulubionych aplikacji VOD. Oferują także przydatne funkcje, dzięki którym telewizory jeszcze bardziej dopasowują się do stylu życia użytkowników, ułatwiając pracę i naukę zdalną czy gamingowe rozgrywki.

Wśród ciekawych funkcji warto wymienić choćby PC na Ekranie TV, która umożliwia bezprzewodowe połączenie z komputerem czy laptopem. Tym samym telewizor można wykorzystać jako największy domowy monitor, na którym żaden szczegół nie umknie naszej uwadze. Z kolei dzięki funkcji Dotknij i Wyświetl można w szybki i prosty sposób przełączyć się ze smartfona i kontynuować np. oglądanie serialu czy odtwarzanie muzyki na dużym ekranie. Wystarczy jedynie dotknąć urządzeniem mobilnym do obudowy ekranu, a ten automatyczne wykryje treści.

Gracze czy miłośnicy fitnessu powinni być zadowoleni z funkcji Multi View, która pozwoli podzielić ekran na dwie czy nawet na cztery części – w przypadku telewizorów Neo QLED 8K. Dzięki tej opcji gracze będą mogli z jednej strony udostępnić zawartość swojego smartfona i oglądać filmiki instruktażowe, które pozwolą im przejść przez trudniejsze fragmenty gry. Ta funkcja może być równie przydatna do domowych treningów – z jednej strony ekranu możemy oglądać film treningowy, z drugiej – kamerę z naszego smartfona, która pozwoli obserwować nasze ruchy.

Smart TV już na dobre rozgościło się w Polskich domach i stało się dla wielu posiadaczy równie często ważniejsze niż telewizja linearna.

Źródło: materiały prasowe

Zastępca redaktora naczelnego

Kontakt:
d.nowak@tech-room.pl
tel. 530 313 100

Więcej informacji o

Dodaj komentarz

Wejdź do świata filmów i seriali na:

Movies Room logo