Nowy, lipcowy sterownik NVIDIA Studio z optymalizacjami dla silników Unity oraz Unreal Engine 4

Udostępniony wczoraj nowy sterownik NVIDIA Studio zapewnia zwiększoną wydajność i stabilność działania dwóch najbardziej popularnych silników gier: Unity i Unreal Engine. Data wydania zbiegła się z rozpoczęciem dorocznej konferencji GDC (Game Developers Conference). W najnowszych aktualizacjach obu silników zaimplementowano techniki RTX, pomagając twórcom gier tworzyć lepsze treści i szybciej realizować ich pomysły.

Wersja 2021.2 beta silnika Unity zapewnia natywne wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS, umożliwiając deweloperom łatwą implementacją w swoich grach zaawansowanego renderowania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. DLSS zapewnia jakość obrazu porównywalną z natywną rozdzielczością – a czasem nawet lepszą – podczas gdy renderowana jest tylko część pikseli.

Unreal Engine 4.27, obecnie dostępny w wersji preview, zawiera eksperymentalną funkcję Eye-Tracked Foveated Rendering. Technika ta renderuje pojedynczy obraz w różnych rozdzielczościach, wyostrzając jeden punkt, jednocześnie rozmywając inne części obrazu, podobnie jak robi to ludzkie oko. Wyższa wydajność na kartach graficznych RTX jest możliwa dzięki wykorzystaniu techniki NVIDIA Variable Rate Shading, zapewniającej brak dostrzegalnych strat w jakości obrazu.

Więcej informacji na temat lipcowego sterownika Studio, wsparcia dla silników Unity i UE4, a także o NVIDIA Omniverse, Marmoset Toolbag, Enscape 3.1, Pixar RenderMan oraz Topaz Video Enhance AI można znaleźć w artykule na blogu NVIDIA: https://blogs.nvidia.com/blog/2021/07/19/game-developers-conference-studio-omniverse/

Zastępca redaktora naczelnego
Więcej informacji o

Rozrywka

Wejdź do świata filmów i seriali na: Movies Room logo
Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?