Unity zapowiada dodanie obsługi techniki NVIDIA DLSS do swojego silnika gier

Podczas odbywającej się w tym tygodniu konferencji GTC 2021 firma NVIDIA poinformowała o implementacji techniki DLSS (Deep Learning Super Sampling) w popularnym silniku gier Unity. Dzisiaj opublikowano również najnowszy sterownik Game Ready dla kart graficznych GeForce ze wsparciem dla ray tracingu oraz DLSS w grze Mortal Shell.

Programiści wykorzystujący silnik Unity będą mogli z łatwością dodać wsparcie dla DLSS do swoich gier

Twórcy gier wykorzystujących silnik Unity będą mogli wkrótce dodać do swoich dzieł obsługę techniki NVIDIA DLSS za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Przed końcem 2021 roku DLSS będzie natywnie obsługiwana przez High Definition Render Pipeline (HDRP) w Unity 2021.2.

Na konferencji GTC 2021 Light Brick Studio zademonstrowało, jak olśniewająco mogą wyglądać gry na silniku Unity z wykorzystaniem ray tracingu w czasie rzeczywistym i techniki DLSS. Cały wykład na ten temat można obejrzeć (za darmo po wcześniejszej rejestracji) tutaj. Zapraszamy również do obejrzenia wywiadu z Mathieu Mullerem, starszym menedżerem produktu ds. grafiki high-end w firmie Unity.

NVIDIA DLSS wykorzystuje renderowanie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, by uzyskać jakość obrazu porównywalną z natywną rozdzielczością – a czasem nawet lepszą – podczas gdy renderowana jest tylko część pikseli. Dzięki ray tracingowi w czasie rzeczywistym i technice NVIDIA DLSS, programiści korzystający z silnika Unity będą mogli tworzyć grafikę w dużą częstotliwością odświeżania obrazu i w wysokich rozdzielczościach wyświetlaną na kartach graficznych NVIDIA RTX. DLSS zapewnia także znaczny wzrost wydajności w przypadku tradycyjnej grafiki rasteryzowanej.

Wcześniej w tym roku ogłoszono, że obsługa DLSS została dodana jako wtyczka do silnika Unreal Engine firmy Epic.

Darmowe sesje poświęcone grom na konferencji GTC 2021

Każdy, kto chciałby dowiedzieć się więcej o grafice komputerowej bezpośrednio od ekspertów, powinien zapoznać się z sesjami poświęconymi grom podczas konferencji GTC 2021. Rejestracja i uczestnictwo są bezpłatne!

Na tegorocznej konferencji GTC 2021 NVIDIA zaprezentowała kilka nowych zestawów do tworzenia oprogramowania (SDK), które pomogą deweloperom przygotować lepsze gry, a także zaoszczędzić cenny czas i pieniądze. Najważniejsze z nich to RTX Direct Illumination, pozwalający na łatwe dodawanie do otoczenia dynamicznych świateł, RTX Global Illumination, umożliwiający obliczanie i dodawanie realistycznego oświetlenia pośredniego oraz NVIDIA Omniverse, akcelerowana przez karty RTX platforma dla twórców treści 3D, dostępna obecnie w otwartej wersji beta.

Podsumowanie zapowiedzi dostępne jest tutaj.

Gracze korzystający z kart GeForce otrzymują wsparcie DLSS i ray tracingu w grze Mortal Shell

NVIDIA opublikowała dziś sterownik Game Ready, przygotowany dla zaplanowanej na 15 kwietnia aktualizacji gry Mortal Shell, RPG akcji studia Cold Symmetry, dodającą obsługę ray tracingu i techniki NVIDIA DLSS.

Aktualizacja dodaje do gry cienie wykorzystujące ray tracing oraz obsługę DLSS, co przekłada się na wzrost wydajności nawet do 130% w rozdzielczości 4K:

Fani gry Valorant zyskują większą responsywność dzięki aktualizacji techniki Reflex

Nowy sterownik Game Ready usprawnia również obsługę techniki NVIDIA Reflex w popularnej darmowej strzelance Valorant od Riot Games. Tryb Reflex Boost dodatkowo redukuje opóźnienia systemowe w miejscach mocna wykorzystujących procesor centralny. Tego typu scenariusze mogą wystąpić, gdy na ekranie jest wyświetlanych wiele obiektów jednocześnie.

Pozostałe ulepszenia oferowane przez nowy sterownik Game Ready to m.in:

  • Obsługa natywnej integracji funkcji usuwania szumów tła NVIDIA Broadcast bezpośrednio w Open Broadcaster Software (OBS), najpopularniejszym narzędziu dla streamerów.
  • Obsługa większej liczby wyświetlaczy kompatybilnych z techniką G-SYNC, w tym LG 27GP950, rodziny LG 2021 B1 4K, rodziny LG 2021 C1 4K, rodziny LG 2021 G1 4K, rodziny LG 2021 Z1 8K, a także MSI MAG 301 RF.
  • Optymalne ustawienia dla gier It Takes Two oraz Rogue Heroes: Ruins of Tasos
  • Optymalne ustawienia w aplikacji GeForce Experience dla 34 aplikacji kreatywnych, w tym Adobe Lightroom oraz Blackmagic Davinci Resolve.

Źródło: materiały prasowe

Zastępca redaktora naczelnego

Kontakt:
d.nowak@tech-room.pl
tel. 530 313 100

Więcej informacji o

Dodaj komentarz

Rozrywka

Wejdź do świata filmów i seriali na: Movies Room logo
Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?