FREE NOW podsumowuje 10 lat w Polsce. 2022 rok rekordowym w historii

1 grudnia 2012 roku w Polsce wystartowała pierwsza na świecie aplikacja do zamawiania taksówek – FREE NOW (wówczas pod nazwą mytaxi). Od tego czasu rynek mobilności miejskiej przeszedł prawdziwą rewolucję, zarówno pod kątem preferencji użytkowników co do sposobu zamawiania przejazdów, jak i sposobów płatności mobilnych. Obecnie, platforma FREE NOW w Polsce w szczytowych godzinach rejestruje dwa przejazdy taxi na sekundę oraz wynajem hulajnogi co dziewięć sekund. W 2023 FREE NOW planuje dodać kolejne usługi.

W ciągu 10 lat funkcjonowania FREE NOW w Polsce platforma odnotowała aż 60 milionów zamówień. Polscy pasażerowie FREE NOW w ciągu dekady przejechali ponad 215 milionów kilometrów, co jest porównywalne z okrążeniem Ziemi 5369 razy. Choć klienci mają możliwość gotówkowej opłaty za przejazd, od 2017 roku coraz większą przewagę zyskują płatności bezgotówkowe.  Tę formę preferuje blisko 90% użytkowników aplikacji.

FREE NOW jest pionierem innowacyjności w branży. Od udostępnienia pierwszej na świecie aplikacji taxi, przez wprowadzenie pierwszych w Polsce płatności bezgotówkowych za przejazd oraz usługi taxi z ceną znaną z góry, aż po integrację zewnętrznych operatorów e-hulajnóg marek Tier i Dott. FREE NOW stało się w ciągu dekady prawdziwą superaplikacją mobilności miejskiej – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.

Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW

Rekordowy 2022

Polska jest obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem wśród 10 europejskich krajów,
w których dostępne jest FREE NOW. Liczba użytkowników w 2022 roku powiększyła się dwukrotnie względem 2021 roku. Rośnie także baza aktywnych kierowców współpracujących z FREE NOW, która obecnie wynosi już 25 tysięcy i w samym 2022 r. powiększyła się trzykrotnie. Z tygodnia na tydzień FREE NOW rejestruje rekordy liczby zamówień przejazdów – ostatnia najlepsza data pod tym kątem to 19 listopada tego roku.

2022 rok to także czas ekspansji FREE NOW w Polsce. W ciągu 11 miesięcy poszerzyła swoją dostępność o 16 nowych miast, będąc dostępną łącznie już w 25 największych aglomeracjach. Aż 18% użytkowników FREE NOW stanowią osoby mieszkające w obszarze nowo otwartych lokalizacji.

2022 rok jest absolutnie rekordowym dla naszej platformy na polskim rynku – odnotowaliśmy trzykrotny wzrost liczby współpracujących z nami kierowców, dwukrotny wzrost zamówień i pasażerów. Na ten sukces składa się wiele czynników: start FREE NOW w kilkunastu nowych lokalizacjach, zdecydowane odbicie popandemiczne, a także rosnąca popularność FREE NOW jako aplikacji gwarantującej bezpieczne przejazdy, o najlepszej reputacji i jakości względem pozostałych globalnych konkurentów. W 2023 roku będziemy utrzymywać taką samą dynamikę wzrostu, doskonalić naszą aplikację dla kierowców i użytkowników, a także – podobnie jak na innych rynkach – będziemy dążyć do rozszerzenia naszej oferty w Polsce o wynajem auta na minuty i zakup biletów komunikacji miejskiej, poprzez integrację z operatorami carsharingu i transportu publicznego – ogłasza Krzysztof Urban.

Ciekawostki FREE NOW w Polsce:

  • 1 grudnia 2012 roku – pierwszy przejazd zamawiany przez FREE NOW z Garbarskiej na ul. Polskich Skrzydeł w Warszawie. Pierwszy pasażer – pan Łukasz, jest nadal aktywnym użytkownikiem aplikacji FREE NOW.
  • 1 czerwca 2020 roku – pierwszy wynajem hulajnogi przez aplikację FREE NOW
    w Warszawie, na dystansie 3,5 kilometra.
  • 11-stu kierowców współpracuje z FREE NOW nieprzerwanie od 10 lat i wciąż aktywnie realizują oni kursy w Warszawie.
  • 6 tysięcy – tyle przejazdów wykonał dotychczas rekordowy pasażer FREE NOW.
  • 12-13 tysięcy – tyle przejazdów wykonali dotychczas rekordowi klienci Konta Firmowego FREE NOW (hotele).
  • 480 km – dystans najdłuższego przejazdu FREE NOW z płatnością przez aplikację.
  • Aleje Jerozolimskie w Warszawie – ulica, z której najczęściej zamawiane są przejazdy FREE NOW.
Author avatar

Zastępca redaktora naczelnego
Więcej informacji o

Dodaj komentarz

Wejdź do świata filmów i seriali na:

Movies Room logo