W ciągu 10 lat funkcjonowania FREE NOW w Polsce platforma odnotowała aż 60 milionów zamówień. Polscy pasażerowie FREE NOW w ciągu dekady przejechali ponad 215 milionów kilometrów, co jest porównywalne z okrążeniem Ziemi 5369 razy. Choć klienci mają możliwość gotówkowej opłaty za przejazd, od 2017 roku coraz większą przewagę zyskują płatności bezgotówkowe. Tę formę preferuje blisko 90% użytkowników aplikacji.
FREE NOW jest pionierem innowacyjności w branży. Od udostępnienia pierwszej na świecie aplikacji taxi, przez wprowadzenie pierwszych w Polsce płatności bezgotówkowych za przejazd oraz usługi taxi z ceną znaną z góry, aż po integrację zewnętrznych operatorów e-hulajnóg marek Tier i Dott. FREE NOW stało się w ciągu dekady prawdziwą superaplikacją mobilności miejskiej – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.
Rekordowy 2022
Polska jest obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem wśród 10 europejskich krajów,
w których dostępne jest FREE NOW. Liczba użytkowników w 2022 roku powiększyła się dwukrotnie względem 2021 roku. Rośnie także baza aktywnych kierowców współpracujących z FREE NOW, która obecnie wynosi już 25 tysięcy i w samym 2022 r. powiększyła się trzykrotnie. Z tygodnia na tydzień FREE NOW rejestruje rekordy liczby zamówień przejazdów – ostatnia najlepsza data pod tym kątem to 19 listopada tego roku.
2022 rok to także czas ekspansji FREE NOW w Polsce. W ciągu 11 miesięcy poszerzyła swoją dostępność o 16 nowych miast, będąc dostępną łącznie już w 25 największych aglomeracjach. Aż 18% użytkowników FREE NOW stanowią osoby mieszkające w obszarze nowo otwartych lokalizacji.
2022 rok jest absolutnie rekordowym dla naszej platformy na polskim rynku – odnotowaliśmy trzykrotny wzrost liczby współpracujących z nami kierowców, dwukrotny wzrost zamówień i pasażerów. Na ten sukces składa się wiele czynników: start FREE NOW w kilkunastu nowych lokalizacjach, zdecydowane odbicie popandemiczne, a także rosnąca popularność FREE NOW jako aplikacji gwarantującej bezpieczne przejazdy, o najlepszej reputacji i jakości względem pozostałych globalnych konkurentów. W 2023 roku będziemy utrzymywać taką samą dynamikę wzrostu, doskonalić naszą aplikację dla kierowców i użytkowników, a także – podobnie jak na innych rynkach – będziemy dążyć do rozszerzenia naszej oferty w Polsce o wynajem auta na minuty i zakup biletów komunikacji miejskiej, poprzez integrację z operatorami carsharingu i transportu publicznego – ogłasza Krzysztof Urban.
Ciekawostki FREE NOW w Polsce: