Start sprzedaży został ogłoszony 19 kwietnia podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju.
– To ekscytujące wydarzenie stanowi precedens zarówno dla branży elektroniki użytkowej, jak i branży motoryzacyjnej. W przyszłości będziemy oferować naszym partnerom nie tylko inteligentne rozwiązania, które pomogą im budować lepsze, inteligentne pojazdy, ale również ułatwią ich sprzedaż za pośrednictwem naszej sieci detalicznej w Chinach – powiedział Richard Yu, CEO w Huawei CBG.
W odpowiedzi na potrzeby konsumentów, Huawei i produkujący samochody elektryczne koncern SERES stworzyły nowy system zwiększania zasięgu napędu elektrycznego. HUAWEI DriveONE Three-in-One Electric Drive to rozwiązanie zwiększające zasięg pojazdu, dzięki czemu nowy SERES SF5 oferuje aż 180 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym oraz ponad 1000 km w trybie rozszerzonego zasięgu. SERES jest wiodącym na świecie producentem technologii rozszerzonego zasięgu w autach elektrycznych. Gdy poziom naładowania baterii w aucie spadnie poniżej określonej wartości, uruchamiany jest mały silnik spalinowy zasilający główny silnik elektryczny, który napędza pojazd. Wysoka wydajność zapewnia również przyspieszenie do 100 km/h w 4,68 sekundy.
Rozwiązania HUAWEI HiCar umożliwiają bezproblemowe przełączanie się między aplikacjami na smartfonie i centralnym panelu sterowania pojazdem, umożliwiając dostęp do między innymi nawigacji czy muzyki w dowolnym czasie i miejscu. Na przykład, muzyka słuchana na smartfonie może być płynnie kontynuowana po wejściu do samochodu. Rozwiązanie zapewnia również inteligentne sterowanie głosowe, a także łączenie samochodu z innymi inteligentnymi urządzeniami, dzięki czemu użytkownik może łatwo z poziomu samochodu włączyć na przykład domową klimatyzację czy inne urządzenie znajdujące się w domu.
Samochód wyposażony jest w trójwymiarowy system audio składający się z 11 jednostek dźwiękowych dostrojonych przez ekspertów i akustyków Huawei. Nowy SERES SF5 ma tryb ładowania ratunkowego pojazd-pojazd (V2V), który może zapewnić zasilanie awaryjne w miejscach bez stacji ładujących.
Źródło: materiały prasowe