Inspiracją dla twórcy było jego zainteresowanie zjawiskiem wymierania gatunków. To skłoniło go do stworzenia unikalnej historii, którą przekazał w postaci artystycznego projektu w środowisku 3D. W procesie tworzenia swoich trójwymiarowych modeli, Sathya korzystał z Adobe Substance 3D Modeler, a cały proces przyspieszył za pomocą laptopa NVIDIA Studio HP ZBook z kartą graficzną NVIDIA RTX 5000, między innymi dzięki filtrom akcelerowanym przez GPU.
Artysta zaimportował swoje dzieło do środowiska NVIDIA Omniverse za pomocą aplikacji USD Composer. Rozpoczął od przygotowania sceny, następnie ustawił oświetlenie i przystąpił do renderowania. To tutaj zaczęła się prawdziwa zabawa. W końcowej fazie prac, Sathya skorzystał z programu Adobe After Effects, w którym dokończył swoje dzieło i dodał efekty VFX, korzystając przy tym z ponad 30 funkcji i efektów akcelerowanych przez kartę graficzną.
Zestaw aplikacji Omniverse jest nieustannie ulepszany i rozwijany. Oprogramowanie do projektowania 3D – Marvelous Designer, które służy głownie do tworzenia, edytowania i ponownego wykorzystania ubrań w środowisku 3D, właśnie wprowadziło do swojego pakietu wtyczkę NVIDIA Omniverse.
Użytkownicy mogą teraz importować pliki USD bezpośrednio z serwera Omniverse Nucleus, scalając i aktualizując różne wersje w jednym, wspólnym formacie plików OpenUSD, dostosowanym do wykorzystania w różnych aplikacjach 3D. NVIDIA udostępnia poradnik w języku angielskim, który przybliża funkcjonalność wtyczki Omniverse w Marvelous Designer oraz zachęca społeczność skupioną wokół tworzenia treści 3D do dołączenia do spotkania online, zaplanowanego na 14 czerwca.
Dodatkowe materiały i informacje związane z prezentowanym artystą i aplikacją Omniverse można znaleźć w najnowszym wpisie na blogu In the NVIDIA Studio.