Słuchawki napędzają segment audio
W minionym roku bardzo dynamicznie wzrósł segment audio. Philips TV & Sounds odnotował wzrost wartości sprzedanych urządzeń o 33%, za co w dużej mierze odpowiadała popularność słuchawek – wzrost wartości o 85% r/r.
W czasie lockdownu wiele osób inwestowało w nowe, dźwiękoszczelne słuchawki, aby móc skupić się na pracy czy nauce. Słuchawki były też wykorzystywane do rozrywki i relaksu – podczas gry na konsoli czy oglądania ulubionego serialu lub filmu. Dobre słuchawki pozwalały z jednej strony „odciąć się” od otoczenia, a z drugiej nie przeszkadzać domownikom, którzy też musieli skupić się na realizacji swoich obowiązków w warunkach „nowej normalności”.
2021 rok również będzie należał do słuchawek. Zmieni się jednak ich zastosowanie.
Wraz ze stopniowym luzowaniem obostrzeń antypandemicznych, będziemy coraz częściej wychodzić z domu, uprawiać sport na świeżym powietrzu, a z czasem również na siłowniach i w klubach fitness. Właśnie dlatego Philips wprowadzi w tym roku na rynek nowy model słuchawek sportowych – Philips A7306 z wbudowanym czujnikiem pulsu – podkreślił Marcin Habzda.
Od lat obserwujemy rosnący trend dbałości o zdrowie, w tym o kondycję fizyczną. W 2021 roku uprawianiu sportów będzie też sprzyjała potrzeba ruchu i wyjścia z domu po miesiącach ograniczeń – dodaje dyrektor generalny TP Vision w Polsce.
Nowe modele telewizorów, piłkarskie EURO i Igrzyska Olimpijskie, gaming
Po pozytywnych wynikach w segmencie telewizorów – TP Vision osiągnęło wzrost wartości sprzedanych urządzeń o 4% r/r – 2021 rok również zapowiada się optymistycznie. Będzie to z jednej strony efekt między innymi wprowadzenia na rynek nowych modeli telewizorów.
–W 2021 roku spodziewamy się kontynuacji trwającego od kilku lat trendu wzrostowego. Będzie to efekt między innymi wprowadzenia na rynek naszych nowych produktów. W 2021 roku zadebiutuje pierwszy telewizor Philips miniLED. Odświeżamy również odnoszącą bardzo duże sukcesy serię Performance, która oferuje urządzenia klasy premium w rozsądnej cenie. Dodatkowo, zaprezentowaliśmy nowe modele telewizorów OLED. Oczekujemy, że wzbogacenie oferty telewizorów Philips przełoży się na wyniki sprzedażowe – podkreśla Marcin Habzda.
2021 rok będzie też wyjątkowy dla sektora telewizorów ze względu na zaplanowane, duże imprezy sportowe – piłkarskie EURO i Igrzyska Olimpijskie.
Fani sportu będą mogli oglądać zmagania swoich idoli na przestrzeni czerwca, lipca i sierpnia. W poprzednich latach tego typu wydarzenia przekładały się na wzrost popularności nowych telewizorów. Miłośnicy sportu chcą oglądać zawody sportowe na telewizorze najwyższej jakości. W związku z pandemią pod znakiem zapytania stoi obecność kibiców na trybunach. Zamknięcie trybun oznaczałoby większą liczbę fanówśledzącychimprezysportowe przed telewizorem i dodatkowy wzrost sprzedaży – komentuje Marcin Habzda z TP Vision.
W 2020 roku na rynku zadebiutowały też dwa nowe modele popularnych konsol do gier, co również przekłada się na sprzedaż nowych telewizorów.
Aby móc w pełni wykorzystać potencjał najnowszy konsol do gier, potrzebny jest telewizor o odpowiednich parametrach. Fani gamingu, którzy posiadają nieco starsze telewizory, już w 2020 roku chętnie wymieniali je na nowe. W 2021 roku spodziewamy się kontynuacji tego trendu – stwierdza Marcin Habzda.