Google ogłosił zmianę w e-mailu do wszystkich programistów Sklepu Play, argumentując, że proponowana zmiana „da użytkownikom większą kontrolę nad ich danymi, co zapewnia większe bezpieczeństwo i prywatność”. Zgodnie z notatką firma chce utrudnić reklamodawcom śledzenie użytkowników podczas poruszania się między aplikacjami. Aktualizacja jest podobna do tego, w jaki sposób Apple wzmocnił prywatność użytkowników iOS, domyślnie wyłączając śledzenie i umożliwiając użytkownikom włączenie się w razie potrzeby.
Obecnie użytkownicy Androida, którzy zrezygnowali ze śledzenia i spersonalizowanych reklam, są nadal oznaczani identyfikatorem reklamowym, gdy otwierają aplikację. Dzieje się tak, ponieważ identyfikator reklamowy jest używany do celów niemarketingowych, a także do analiz i wykrywania oszustw.
Aktualizacja jest podobna do tego, jak Apple usuwa identyfikator dla reklam (IDFA), gdy użytkownicy iOS 14.5 rezygnują ze śledzenia. Google ostatnio poprosił również programistów o ujawnienie szczegółów na temat ich praktyk gromadzenia danych, co przypomina stosowanie przez Apple etykiet prywatności w swoim App Store.
Źródło: techradar