„Decyzja została podjęta po wielu rundach rozważań wśród naszych partnerów i uważam ją za krok w zupełnie nowy świat. Będzie duży projekt przedsiębiorczy, być może ostatni w moim życiu. Jestem gotów postawić na szali całą moją reputację i walczyć o przyszłość naszego inteligentnego pojazdu elektrycznego. Jestem zdeterminowany, aby poprowadzić mój zespół do walki o sukces pojazdu elektrycznego Xiaomi.” – powiedział Lei Jun. Wyjawił również, że przygotowania trwały od szeregu miesięcy.
W liście do pracowników, Lei Jun wytłumaczył, czemu produkcja inteligentnego elektrycznego samochodu jest ważna dla Xiaomi:
„Inteligentne pojazdy elektryczne stanowią jedną z największych możliwości biznesowych w następnej dekadzie i stanowią pewny element inteligentnego życia. Wejście w ten biznes jest dla nas naturalnym wyborem, ponieważ rozszerzamy nasz ekosystem AIoT i spełniamy naszą misję, aby każdy na świecie mógł cieszyć się lepszym życiem dzięki innowacyjnej technologii.” – stwierdził Lei Jun.
Xiaomi tworzy unikalne produkty, które zyskały uznanie milionów użytkowników i to w branży niezwykle konkurencyjej. Zatrudnia zespół badawczo-rozwojowy składający się z ponad 10000 wysoko wykwalifikowanych specjalistów, stworzyła ekosystem urządzeń IoT i cieszy się wsparciem ogromnej liczby fanów Mi na całym świecie. Do końca 2020 roku Xiaomi zabezpieczyła rezerwy gotówkowe w wysokości 108 miliardów RMB.
W 2020 roku Xiaomi stała się trzecim największym producentem smartfonów na świecie – 146 milionów urządzeń trafiło do użytkowników. Do czwartego kwartału 2020 r. liczba podłączonych urządzeń w ekosystemie AIoT firmy Xiaomi (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) osiągnęła 325 milionów, co czyni ją jedną z największych na świecie platform IoT klasy konsumenckiej.
Ogłoszenie wejścia w branżę pojazdów elektrycznych wprowadza Xiaomi w nową dekadę rozwoju. Staną się one ważnym elementem rozległego ekosystemu, z którego skorzystają wszyscy, a najbardziej zadowoleni użytkownicy.
Źródło: materiały prasowe