Xiaomi najpopularniejszą marką smartfonów w Polsce

Kolejne wyniki badań rynku potwierdzają, że Xiaomi zostało nową ulubioną marką elektroniki użytkowej w Polsce. Według wstępnych jeszcze wyników IDC,  Xiaomi urosło o ponad 90% pod względem liczby sprzedanych smartfonów.

Pod kątem wartości sprzedanych smartfonów Xiaomi zajęło miejsce trzecie, za Apple i Samsungiem, co jednak nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę strategię cenową marki, szczególnie rezygnację z bardzo wysokich marż. Nie przeszkodziło to Xiaomi osiągnąć wartość sprzedaży większą o 118% w porównaniu do roku ubiegłego.

Jesteśmy dumni z tych wyników. Dla Xiaomi jest bardzo ważne, aby polscy fani marki mogli cieszyć się świetną technologią w uczciwych cenach. Dziękujemy naszym klientom za zaufanie i obiecujemy, że cały czas będziemy zaskakiwać i podnosić poprzeczkę jakości obsługi – powiedział Łukasz Bieniek, Deputy Country Manager Xiaomi Polska.

Mobile Phone Tracker, marzec 2021
Pozycja Marka 2020
Sprzedaż
(mln sztuk)
2020
Udział ilościowy
Zmiana rok
do roku
ilościowo
2020
Sprzedaż
(mld PLN)
2020
Udział
wartościowy
Zmiana rok do
roku
wartościowo
1 Xiaomi 2,63 30,8% 90,6% 2,11 23,4% 118,50%
2 Samsung 1,86 21,8% -44,8% 1,95 21,6% -49,40%
3 Huawei 1,38 16,1% -38,1% 1,16 12,9% -50,70%
4 Apple 0,89 10,4% 21,0% 2,36 26,2% 24,80%
5 Motorola 0,65 7,6% 36,7% 0,44 4,9% 35,90%
6 Oppo 0,51 6,0% 386,9% 0,42 4,7% 368,00%
  Pozostali producenci 0,61 7,3%   0,57 6,3%  
  Suma 8,53 100% -8,5% 9,01 100% -11,40%
  Źródło: IDC Quarterly Mobile Phone Tracker, marzec 2021

Źródło: materiały prasowe

Zastępca redaktora naczelnego

Kontakt:
d.nowak@tech-room.pl
tel. 530 313 100

Więcej informacji o

Dodaj komentarz

Wejdź do świata filmów i seriali na:

Movies Room logo