Pod kątem wartości sprzedanych smartfonów Xiaomi zajęło miejsce trzecie, za Apple i Samsungiem, co jednak nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę strategię cenową marki, szczególnie rezygnację z bardzo wysokich marż. Nie przeszkodziło to Xiaomi osiągnąć wartość sprzedaży większą o 118% w porównaniu do roku ubiegłego.
Jesteśmy dumni z tych wyników. Dla Xiaomi jest bardzo ważne, aby polscy fani marki mogli cieszyć się świetną technologią w uczciwych cenach. Dziękujemy naszym klientom za zaufanie i obiecujemy, że cały czas będziemy zaskakiwać i podnosić poprzeczkę jakości obsługi – powiedział Łukasz Bieniek, Deputy Country Manager Xiaomi Polska.
Mobile Phone Tracker, marzec 2021 | |||||||
Pozycja | Marka | 2020 Sprzedaż (mln sztuk) |
2020 Udział ilościowy |
Zmiana rok do roku ilościowo |
2020 Sprzedaż (mld PLN) |
2020 Udział wartościowy |
Zmiana rok do roku wartościowo |
1 | Xiaomi | 2,63 | 30,8% | 90,6% | 2,11 | 23,4% | 118,50% |
2 | Samsung | 1,86 | 21,8% | -44,8% | 1,95 | 21,6% | -49,40% |
3 | Huawei | 1,38 | 16,1% | -38,1% | 1,16 | 12,9% | -50,70% |
4 | Apple | 0,89 | 10,4% | 21,0% | 2,36 | 26,2% | 24,80% |
5 | Motorola | 0,65 | 7,6% | 36,7% | 0,44 | 4,9% | 35,90% |
6 | Oppo | 0,51 | 6,0% | 386,9% | 0,42 | 4,7% | 368,00% |
Pozostali producenci | 0,61 | 7,3% | 0,57 | 6,3% | |||
Suma | 8,53 | 100% | -8,5% | 9,01 | 100% | -11,40% | |
Źródło: IDC Quarterly Mobile Phone Tracker, marzec 2021 |
Źródło: materiały prasowe