W grudniu brazylijska agencja poinformowała Apple, że sprzedaż iPhone’a w kraju bez ładowarki w pudełku jest naruszeniem Kodeksu Ochrony Konsumenta. Apple odpowiedział na obawy agencji, mówiąc, że większość klientów ma już zapasowe adaptery i że dostarczanie kolejnego w pudełku jest niepotrzebne.
Fernando Capez, dyrektor wykonawczy Procon-SP, wystosował surowe ostrzeżenie dla Apple po nałożeniu grzywny, mówiąc, że musi szanować i rozumieć brazylijskie prawo konsumenckie i instytucje. Oprócz braku ładowarki Apple jest również ukarany grzywną za wprowadzanie klientów w błąd co do wodoodporności iPhone’ów. Od czasu iPhone 7, iPhone’y są wodoodporne zgodnie z różnymi specyfikacjami. Na przykład nowsza seria iPhone 12 posiada certyfikat pozwalający na zanurzenie w wodzie na głębokość do 6 metrów nawet przez 30 minut. Procon-SP twierdzi, że Apple odmówił naprawy urządzeń dla klientów, którzy doznali szkód spowodowanych przez wodę z ich „wodoodpornych” iPhone’ów, mimo że są objęte gwarancją. Inne zarzuty wniesione do Apple to twierdzenie, że celowo spowalnia starsze telefony z aktualizacjami iOS, aby zachęcić klientów do zakupu nowszych modeli.
Źródło: macrumors