Oczekuje się, że w tym roku powstanie jeszcze nienazwana nowa firma, a sprzedaż pierwszego modelu EV planowana jest na 2025 rok. Honda wyprodukuje pierwszy model, a nowa firma przekaże projekt, rozwój i sprzedaż pojazdu, a Sony opracuje platformę usług mobilności. Partnerstwo ma na celu połączenie doświadczenia Hondy w tworzeniu i marketingu samochodów z możliwościami Sony w zakresie czujników obrazu, telekomunikacji i rozrywki.
„Celem Sony jest „wypełnienie świata emocjami dzięki potędze kreatywności i technologii” — powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Sony, Kenichiro Yoshida.
„Zrobimy to, wykorzystując najnowocześniejszą technologię i know-how Hondy w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa, jednocześnie dostosowując zasoby technologiczne obu firm. Chociaż Sony i Honda to firmy, które łączy wiele podobieństw historycznych i kulturowych, nasze obszary wiedzy technologicznej są bardzo różne. Dlatego wierzę, że ten sojusz, który łączy mocne strony naszych dwóch firm, oferuje ogromne możliwości dla przyszłości mobilności”.
Sony już od jakiegoś czasu sygnalizowało zamiar wejścia do świata motoryzacji, ale to pierwszy konkretny ruch w branży komercyjnej. Na targach CES 2020 firma Sony zaprezentowała elektryczny samochód koncepcyjny o nazwie Vision-S, a na targach CES 2022 zaprezentowała model Vision-S 02. W tym czasie Sony ogłosiło plany założenia firmy operacyjnej o nazwie Sony Mobility do wiosny 2022 r. ; wydaje się, że nowe partnerstwo Hondy sprawiło, że ten pomysł stał się dyskusyjny.
Źródło: theverge